میراث مدیریتی افشانی برای تهران

کدخبر: ۲۳۶۰۰۶
اقتصادنیوز : از زمانی که رفتن محمد علی افشانی از شهرداری تهران جدی تر شد، روند تغییرات در شهرداری تهران هم شدت گرفت، این اعتقاد منتقدان انتصابات اخیر شهردار تهران است . به اعتقاد آنها نباید تا زمانی که وضعیت شهردار کنونی تهران مشخص شود او با این شدت دست به تغییرات گسترده بزند .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز، امروز در حالی که سخنگوی وزیر کشور و رییس کمیسیون اجتماعی شفاف از رفتن افشانی با ابلاغ اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان سخن گفته بودند،او شهردار سه منطقه مهم تهران را تغییر داد و رجبعلی خسروآبادی؛ شهردار منطقه 5، علی محمد سعادتی؛ شهردار منطقه 12 و فرهاد افشار؛ شهردار منطقه 20 شد . 

 حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران اما اعتقادی به دور تند انتصابات در شهرداری ندارد . او در این رابطه می گوید: موضوع انتصابات فشرده را قبول ندارم و اتفاقاً یکی از نقدهای ما به شهردار روند کند انتصابات است و انتظار داشتیم طی این ۳ ماه برخی تغییرات زودتر اتفاق بیفتد. اینگونه نبوده که شهردار تهران طی این مدت درگیر تغییرات باشد بلکه کارهای اساسی زیادی در شهر اتفاق افتاده که مطمئناً مردم به زودی تاثیرات این کارهای اساسی را خواهند دید.

به نظر می آید برخی از اعضای شورای شهر تهران از تغییرات جدید پایتخت اطلاعی ندارند و یا گمان نمی کردند در این دوران که ماندن و رفتن افشانی در شهرداری مشخص نیست او مدیران خود را تغییر دهد . 

زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به اسکان نیوز می گوید: این تغییرات از گذشته قرار بود انجام شود . برخی از تغییرات به دلیل عملکرد مدیران و برخی به دلیل پر شدن سنوات خدمتی بوده است . 

او ادامه می دهد : جا داشت این تغییرات به سرعت انجام شود و شاید هم با تاخیر انجام شده است . پیشنهاداتی از سوی شهردار به شورا آمده بود که احکام آنها امروز صادر شده است . 

به گفته صدر اعظم نوری با توجه به این که هنوز وضعیت مصوبه جدید شورا مشخص نیست بهتر بود دست نگه می داشتیم تا جا به جایی ها بعد از تعیین تکلیف این موضوع انجام می شد .

اما محمد علیخانی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران معتقد است افشانی تا لحظه آخر هم می تواند انتصاب داشته باشد . 

او به اسکان نیوز می گوید: آقای افشانی شهردار تهران هستند می توانند  تا ثانیه آخر حکم بزنند و افرادی مورد اعتماد خود را منصوب کنند ،چون مسئولیت دارند در شهرداری و اگر هر اتفاقی در شهرداری رخ دهد مسئولیت آن با شخص شهردار است . 

او ادامه می دهد : هنوز معلوم نیست افشانی رفتنی باشد و تا قانون نهایی نشده نمی توان از رفتن افشانی سخن گفت . مجلس مرجع تفسیر قانون است .

 علیخانی اضافه می کند : اگر قانون نهایی و ابلاغ شد باز هم 2 ماه فرصت هست تا جا به جایی انجام شود .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید