​رئیس مرکز پژوهش های مجلس:

گزارش های آژانس در پسابرجام موید صداقت ایران است

کدخبر: ۲۳۶۳۸۶
اقتصادنیوز : رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد ایران در راستای برجام صادقانه بوده است، گفت: گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی در پسابرجام، موید صداقت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، کاظم جلالی امروز در دیدار «جان پیمونز» رئیس مجلس منطقه فلاندرز بلژیک روند همکاری‌های دوجانبه ایران و بلژیک را مطلوب ارزیابی کرد و بر لزوم تقویت و گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی دیپلماسی پارلمانی را راهکاری در راستای تقویت مناسبات دوجانبه و چند جانبه دانست و ادامه داد:‌ گفت وگوهای پارلمانی بین نمایندگانی که برآمده از دل ملت‌ها هستند، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌ها بین کشورها خواهد بود که این دیدار نیز می‌تواند به گسترش تعاملات ایران با بلژیک و منطقه فلاندرز کمک کند.

جلالی منطقه فلاندرز را از مناطق تاثیرگذار در اروپا با زمینه‌های اقتصادی و صنعتی مطلوب دانست و تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت منطقه فلاندرز در راستای تبادل فناوری و دانش صنعتی بین ایران و بلژیک استفاده کرد.

رییس هیات روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا، با اشاره به 110 سال قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران،‌ توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای پیشرو درخصوص قانونگذاری بوده و تجارب ارزنده‌ای در این زمینه دارد.

وی یادآور شد: مردمسالاری و جمهوریت سابقه‌ای طولانی در ایران دارد و از این نظر جمهوری اسلامی ایران رتبه بالا در منطقه و آسیا دارد.

نایب رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی با اشاره به حضور و نقش مثبت بانوان و جوانان در مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: بانوان و جوانان مشارکتی جدی در مباحث حاکمیتی و اجرایی جمهوری اسلامی ایران برعهده دارند.

وی در ادامه با انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال برجام، یادآور شد: کارشکنی و عهدشکنی آمریکا در قبال برجام مهر تاییدی بر غیرقابل اعتماد بودن این کشور بود و نشان داد که آمریکا روحیه مذاکره ندارد و در این زمینه صادق نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام، اروپا باید صادقانه پایبندی خود به برجام را نشان دهد و برای حفظ برجام اقداماتی موثر را به کار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید براینکه عملکرد ایران در راستای برجام کاملا براساس تعهدات و صادقانه بوده است، گفت: گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پسابرجام، موید صداقت جمهوری اسلامی ایران است.

«جان پیمونز» رئیس مجلس منطقه فلاندرز بلژیک نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیات پارلمانی ایران، گفت: برای ما افتخار بزرگی است که امروز میزبان نمایندگانی از مجلس کشور با فرهنگ و بزرگ و باتمدنی چون جمهوری اسلامی هستیم.

وی با اشاره به روند همکاری‌های بلژیک و ایران بر لزوم تقویت این تعاملات تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های خوب و مناسبی در منطقه فلاندرز بلژیک وجود دارد که می‌تواند در راستای همکاری‌های دوجانبه مدنظر قرار گیرد.

رئیس مجلس منطقه فلاندرز بلژیک با اشاره به سفر دبیرکل وزارت بهداشت این منطقه به ایران و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتقال تجارب، استاد و دانشجو،‌ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و منطقه فلاندرز می‌توانند همکاری‌های مثبت و اثربخشی را در قالب پروژه 2020 اتحادیه اروپا در زمینه سلامت و بهداشت،‌ به پیش ببرند.

جان پیمونز ایران را کشوری متمدن و بافرهنگ در دنیا دانست و خواستار گسترش تعاملات علمی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید