با این کار ها فعالیت بدنی خود را افزایش دهید

کدخبر: ۲۳۶۴۸۷
اقتصادنیوز: عدم تحرک بدن باعث بروز بیماری های جسمی و روحی زیادی می شود فعالیت بدنی خود را با روش های ساده ای مثل استفاده از پله و دوچرخه سواری و تمیز کردن خانه افزایش دهید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ شما در روز 30 دقیقه به فعالیت بدنی نیاز دارید تا در بهترین شرایط جسمی باشید با این حال، برای بسیاری از افراد،افزایش فعالیت بدنی کار سختی است.آیا این برای شما اتفاق افتاده؟خوشبختانه، برخی از تغییرات کوچکی که می توانید برای رسیدن به این هدف انجام دهید وجود دارد.

توصیه هایی موثر برای افزایش فعالیت بدنی

1 - برای افزایش فعالیت بدنی چند قدم جلوتر ،از وسیله نقلیه عمومی خارج شوید:

آیا هر روز با وسایل نقلیه عمومی به محل کار خود میروید؟ اگر در ساعات شلوغی از اتوبوس و مترو استفاده میکنید، احتمال دارد که در ترافیک گیر کنید از این وضعیت مثبت استفاده کنید و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید . کمی زودتر پیاده شوید و بقیه مسیر را با پای پیاده طی کنید.

حتی اگر ترافیک خیلی بد باشد، به شما کمک می کند که زمان زیادی را صرفه جویی کنید.برای کمی الهام بخشیدن به خودت، می توانید از موزیک هنگام پیاده روی استفاده کنید.

 2 - از پله ها استفاده کنید تا فعالیت بدنیتان افزایش یابد:

آیا متوجه شده اید که بیشتر ساختمان هایی که بازدید می کنید دارای بیش از یک طبقه هستند؟آیا شما به طور معمول آسانسور را انتخاب می کنید؟اگر چنین است، با در نظر گرفتن پله ها، حتی اگر تنها یک طبقه باشد، سعی کنید فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهید این ممکن است در ابتدا دشوار باشد، زیرا صعود از پله ها بسیار سخت است.

خوشبختانه، تمرین منظم پای را تکان می دهد و تنفس شما را بهبود می بخشد در ابتدا بهتر است که به آرامی شروع کنید و بدون اینکه خودتان فشار وارد کنید. همانطور که با بالا رفتن از پله ها سازگار هستید می توانید سرعت خود را افزایش دهید.

 راه کارهایی فوق العاده راحت برای افزایش فعالیت بدنی

3- برای افزایش فعالیت بدنی دوچرخه سواری کنید:

آخرین بار کی دوچرخه سواری کردید؟ اگر پیاده روی را دوست ندارید زیرا به نظر می رسد که بیش از حد طول می کشد، سعی کنید از دوچرخه استفاده کنید.اگر فکر می کنید که دوچرخه سواری یک حالت حمل و نقل خطرناک است، به یاد داشته باشید که پوشیدن کلاه، پد آرنج و پد زانو خطر شما را کاهش می دهد.

بیشتر شهرهای مدرن فضای بیشتری برای دوچرخه سواری دارند و ایمنی جاده ها در آنها رعایت می شود اگر هنوز متقاعد نشده اید، به یاد داشته باشید که دوچرخه سواری مهارت های حرکتی را بهبود می بخشد و سطوح استرس و کلسترول را کاهش می دهد.

4- کمک به تمیز کردن خانه از راه های افزایش فعالیت بدنی:

اکثر مردم از انجام کارهای خانه نفرت دارند اما معلوم است که این می تواند منبع خوبی از فعالیت بدنی باشد. اگر از پیاده روی یا دوچرخه سواری لذت نبرید، سعی کنید خانه را تمیز کنید، جارو کنید، در باغ کار کنید یا صندلی را سازماندهی کنید.

بسته به نوع فعالیتی که انتخاب میکنید، برخی یا همه مزایای زیر را دریافت خواهید کرد:به عنوان مثال، اگر بخواهید فعالیت بدنی خود را با کار کردن در باغ افزایش دهید، مقداری ویتامین D را از خورشید جذب می کنید. 

اگر شما ترجیح می دهید گنجه یا سالن خود را سازماندهی کنید، هنگامی که اشیا را در اطراف حرکت می دهید، سلامتی خود را بهبود می دهید.

چند مورد از راه های آسان برای افزایش فعالیت بدنی

5- برای افزایش فعالیت بدنی با بچه ها بازی کنید:

اگر فرزند، نوه ، خواهر و برادر یا عموزاده دارید، می دانید که آنها همیشه انرژی دارند و به ندرت ساکت می شوند . حتی بعضی از بزرگسالان دوست دارند بازی کنند!بازی با کودکان به ایجاد رابطه بهتر و آرامش کمک میکند اما به یاد داشته باشید:ما به بازی های ویدئویی و یا تماشای فیلم ها اهمیت نمی دهیم در عوض، سعی کنید فعالیت هایی را انتخاب کنید که شامل حرکت و استفاده از انرژی هستند. بهترین گزینه ها بازی فوتبال ، شنا کردن، دویدن است در مورد انواع فعالیت هایی که برای آنها مناسب است، فکر کنید.

 6- راه رفتن در حالی که شما صحبت می کنید:

آیا شما فردی هستید که در همه زمان ها به تلفن همراه خود متصل است؟ آیا می توان با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کرد و در عین حال فعالیت فیزیکی خود را نیز افزایش داد؟ البته! وقتی یک تماس تلفنی دریافت میکنید یا ساعتها را با یک دوست چت میکنید، زمان مناسب برای فعالیت بدنی است ، به جای نشستن روی مبل، در اطراف اتاق نشیمن حرکت کنید فقط مطمئن شوید که هیچ جسمی روی زمین وجود ندارد ؛ شما ممکن است شگفت زده شوید که متوجه شده اید که نیم ساعت راه رفته اید.

 راه افزایش فعالیت بدنی در زمان صحبت کردن با تلفن

7 - ورزش در حین تماشای تلویزیون برای افزایش فعالیت بدنی:

آیا دوست دارید تلویزیون تماشا کنید؟ آیا شما می ترسید که یک قسمت از محبوب ترین مجموعه را از دست بدهید؟ این واقعیت است که هر قسمت حدود یک ساعت طول می کشد، این فرصتی عالی برای افزایش فعالیت جسمانی شما است.

از هر یک از گزینه های زیر انتخاب کنید:

  • کشش یا یوگا

  • استفاده از دوچرخه ثابت

  • پیاده روی یا جابجایی

افزایش فعالیت بدنی و فیزیکی زمان تماشای تلوزیون

انجام حرکات ورزشی در طول پیام بازرگانی

اگر شما معمولا با یک شخص دیگر تلویزیون تماشا می کنید، می توانید چالش هایی ایجاد کنید تا جالب تر شوند.همانطور که می بینید، افزایش فعالیت جسمانی شما می تواند سرگرم کننده و آسان باشد اگر شما تلاش کمی انجام دهید. این فعالیت ها را به روال خود اضافه کنید و متوجه خواهید شد که در آخر روز بیش از 30 دقیقه ورزش کرده اید. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید