محسنی اژه‌ای: برای حل مشکلات آدرس غلط می‌دهند

کدخبر: ۲۳۷۰۸۰
اقتصادنیوز: یکی از مشکلات ما کم کاری و بی انگیزگی مدیران است] معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از مشکلات ما کم کاری و بی انگیزگی مدیران است؛ امروز نیازمند مدیران هوشیار و پر کار در تمام قوا هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: امروز می خواهم سه مطلب را مطرح کنم و مطلب مهم گزارشی از کارهای سنگین این روزهای قوه قضاییه است.

وی افزود: روزهای پایانی ماه ذی الحجه را می گذرانیم. در این ماه روز عرفه، روزمباهله، روز عید غدیر را داشتیم و ان شاء الله لطف خدا شامل حال ما شود.

محسنی اژه ای گفت: ما بعد از انقلاب عبرت های زیادی داشتیم، اما ماه شهریور از یک سو خباثت آمریکا و اذنابش و از سوی دیگر استقامت و ایثار و مقاومت ملت را نشان می دهد که هر دو کم نظیر است.

وی گفت: در آستانه انقلاب بودیم که رژیم پهلوی به اشاره اربابش آمریکا در میدان ژاله سابق و میدان انقلاب امروز چند میلیون انسان مظلوم را به خون کشید، به این امید که مردم به پا خواسته را نا امید کند اما مردم ما هوشیار بودند .

وی گفت: در سال 59 در زمانی که انقلاب نو پا بوده و نیروهای مسلح هنوز مستقر نشده بودند، می بینیم که رژیم بعث جنگ را شروع می کند و هواپیما های بعثی پایتخت را بمباران می کند.

وی ادامه داد: در 8 شهریور سال 60 در یک روز رییس جمهور و نخست وزیر منتخب ملت که هنوز مدت زیادی از انتخاب آنها نگذشته بود یک جا شهید می کنند و این حوادث در دنیا بی نظیر و کم نظیر است که در یک روز منتخب مردم را شهید می کنند که مردم را نا امید کنند و هنوز مردم عزادار رییس جمهور خود بودند که 14شهریور ماه شهید قدوسی دادستان کل کشور را شهید می کنند.

محسنی اژه ای گفت: آیت الله مدنی در 20 شهریور و سید اسد الله لاجوردی مرد خستگی نا پذیر هم در شهریورماه شهید شد. هر کدام از این ترورها می توانست یک ملت را از پا بیندازد اما مردم ما ناامید نشدند و مسیر را با قدرت ادامه دادند.

وی گفت: امروز مردم ما با مشکلات سنگین معیشتی همراه هستند، اما علت آن چیست و آیا راه حل آن یک راه است و یا راه حل های زیادی وجود دارد؟ یکی از علل مشکلات ما بدون تردید تحریم ها است. یکی دیگر از علل فضا سازی و عملیات روانی دشمن و آدرس غلط دادن دشمن برای حل مشکلات است؛ اما ایا تمام علل همین ها هستند ؟ خیر علل دیگر مشکلات فساد اقتصادی و سوء مدیریت و خیانت است. البته ممکن است دو مورد با هم همراه باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: علت دیگر مشکلات کم کاری و بی انگیزگی مدیران است؛ امروز نیازمند مدیران هوشیار و پر کار در تمام قوا هستیم.

وی گفت: بخشی از مشکلات به خاطر عدم اعتماد به نفس از طرف برخی مدیران به خصوص مدیران عالی رتبه است. این اعتماد به نفس درمدیران نیست و برعکس آن نگاه به بیگانه برای حل مشکلات وجود دارد.

محسنی اژه ای بیان کرد: ایا تمام این مسایل با یک روز حل می شود؟ خیر . در مقابل تحریم باید را راهکار خود وارد عمل شد و با مدیران ضعیف النفس طور دیگری باید کار کرد و مبارزه با سود جویان و محتکاران و مفسادان راه کار خودش را دارد.

اژه ای ادامه داد: امروز برخی آدرس غلط می دهند؛ هم در مورد درد و هم در مورد درمان. از آمریکا و اسرائیل و انگیس هیچ توقعی نیست که به ما کمک کنند و آدرس درست بدهند.آ انها از طریق رسانه ها و فضای مجازی به ما راهکار می دهند و می گویند نسخه درمان شما مذاکره با آمریکاست. معنی مذاکره یعنی تسلیم در برابر آمریکا. مثل مصر امروز؛ حسنی مبارک و صدام کجا هستند؟ مگر اینها مقابل آمریکا سر فرود نیاورند؟

وی افزود: آنها هم آدرس غلط می دهند. هم در مورد درد و هم در مورد درمان و امروز وظیفه قوه قضاییه این است که به خاطر شهدا و جانبازان و مردم که برای نظام فداکاری کردند، با شهامت و قدرت در مقابل هر مفسدی بایستد.

اژه ای تصریح کرد: امروز سوال می شود که آیا قوه قضاییه در مقابل فساد ایستاده است؟ باید گفت عزم و جزم قوه قضاییه این است که در مقابل تمام مفسادان بایستد و عزم ما جزم است که با مفسدین و خیانتکاران مقابله کنیم؛ البته محدودیت بودجه و نیروی کار و محدودیت قانونی داریم، اما به آنها اعتنا نمی کنیم و باید برای اجرای عدالت به قانون عمل کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر قانونی نقص دارد، رفع کنیم؛ اما نمی توانیم به قانونی که در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده عمل نکنیم. چند روز پیش در ملاقاتی که با چند نماینده مجلس داشتم، یکی از نمایندگان به من گفت که شما باید مانند زمان اول انقلاب مثل مرحوم خلخالی عمل کنید که بنده پاسخ دادم ما به قانونی که مجلس تصویب می کند، عمل می کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر قانونی نقص دارد، رفع کنیم؛ اما نمی توانیم به قانونی که در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده عمل نکنیم. چند روز پیش در ملاقاتی که با چند نماینده مجلس داشتم، یکی از نمایندگان به من گفت که شما باید مانند زمان اول انقلاب مثل مرحوم خلخالی عمل کنید که بنده پاسخ دادم ما به قانونی که مجلس تصویب می کند، عمل می کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که می خواهیم با یک تولید کننده داخلی که دست به فساد زده برخورد کنیم، باید به این موضوع هم دقت کنیم که با بازداشت این فرد چند نفر از کارگران را بیکار می شوند. قوه قضاییه نمی تواند تمام کارخانه های یک فرد که بازداشت شده را مدیریت کند. به عنوان مثال فردی مانند بابک زنجانی با چندین شرکت هواپیمایی و هتل و شرکت دستگیر می شود و قوه قضاییه نمی تواند یک شرکت هواپیمایی را مدیریت کند؛ به همین دلیل برای جلوگیری از بیکاری از بخش خصوصی کمک می گیریم.

وی گفت: وقتی فردی بازداشت می شود، باید میزان خسارتی که به نظام زده را مشخص کنیم تا در حد آن برای متهم مجازات تعییم کنیم. به همین دلیل رسیدگی به پرونده ها طول می کشد و این بخش خصوصی است که باید کمک کند و اموال را کارشناسی کند و این کار با کارشناسان دادگستری است. کارشناسان دادگستری از بدنه قوه قضاییه نیستند. البته بارها گفته ام کارشناسی ها هم در مواردی با هم اختلاف فاحش دارند و دو کارشناسی به فاصله یک هفته صدها میلیون تومان با هم اخلاف دارند که اینجا قوه قضاییه باید وارد عمل شود.

محسنی اژه ای گفت: در رسیدگی به پرونده ها از تریبون های مختلف و جامعه مردم می گویند که بیت المال را خوردند و بردند. مثل پرونده 3هزار میلیاردی. باید بگویم در این پرونده بدهی متهمان 2هزار و 855 میلیارد تومان بود که تمام مبلغ به بیت المال برگشت و فقط از مه آفرید متهم ردیف اول نیز به غیر بدهی 2800 میلیاردی، 643 میلیارد تومان نیز جزای نقدی گرفته شد؛ یعنی در این پرونده بیشتر از میزان خسارت وارده، پول به بیت المال بازگشت و در این پرونده 2 نفر به اعدام محکوم شدند و برای چندین نفر احکام 20تا 25سال حبس صادر شد.

وی تاکید کرد: امروز معاون یک رئیس جمهور، سرمایه دار، وزیر سابق و شهردار و دارای عناوین اتهامی و محکومیت هستند. پس لطفا آدرس اشتباهی ندهید و مردم را گمراه نکنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید