اعلام آمادگی ترامپ برای وضع تعرفه بر ۲۶۷ میلیارد دلار کالای چینی!

کدخبر: ۲۳۷۱۹۴
اقتصادنیوز : رئیس جمهور آمریکا برای وضع تعرفه اضافی بر ۲۶۷ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، در حالی که جهان در انتظار تصمیم نهایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین است، وی روز جمعه اعلام کرد که برای وضع تعرفه اضافی بر ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی این کشور پهناور آسیایی آمادگی دارد.

ترامپ در این باره گفت: «۲۰۰ میلیارد دلاری که ما در مورد آن صحبت می کنیم، بسته به آنچه که در ارتباط با آنان [چین] اتفاق می افتد، ممکن است خیلی زود اجرایی شود. این امر تا حدی به [رفتار] چین بستگی دارد. و من بیزارم از اینکه بگویم، علاوه بر آن یک [تعرفه] بر ۲۶۷ میلیارد دلار کالای دیگر برقرار خواهد شد؛ البته اگر بخواهم. و آن تعرفه موازنه [تجاری] را تغییر می دهد!»

گفتنی است که اوایل روز جمعه «لری کادلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد که تا پیش از تکمیل فرآیند ارزیابی مقامات از آرای عمومی در مورد وضع تعرفه ها بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین، ترامپ در این مورد تصمیم گیری نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که دفتر نمایندگی تجاری آمریکا تا پایان پنجشنبه شب حدود  شش هزار رأی عمومی در مورد این تعرفه های پیشنهادی دریافت کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید