سازمان ملل: جنگ ادلب بزرگترین فاجعه انسانی در سوریه می‌شود

کدخبر: ۲۳۷۲۱۷
اقتصادنیوز: فرستاده سازمان ملل به سوریه نسبت به وقوع "بزرگترین فاجعه انسانی" در این کشور در صورت آغاز جنگ ادلب هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی نوشت، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در ویدئو کنفرانسی در جلسه ویژه شورای امنیت درباره ادلب گفت: اگر جنگ ادلب آغاز شود خونین خواهد بود و "بزرگترین فاجعه انسانی" از آغاز جنگ رخ خواهد داد. غیرنظامیان نیز ادلب دیگری نخواهند داشت تا به آن فرار کنند.

دی‌میستورا نسبت به هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب هشدار داد و گفت: این اقدام نباید رخ بدهد. این موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل است. ما بسیار نگران غیرنظامیانی هستیم که تعدادشان به ۲.۹ میلیون تن می‌رسد که ۱.۴ میلیون مجبور به کوچ شده‌اند. این‌ها تروریست نیستند و در محاسبات کنونی نیز نقشی ندارند.

دی میستورا در گزارش خود به پرونده جدا کردن تروریست‌ها از مخالفان در ادلب پرداخت و اعضای شورای امنیت را در جریان طرح‌های خود در این باره گذاشت.

دی‌میستورا تأکید کرد که آماده ارائه پیشنهاداتی برای جدا کردن تروریست‌ها از مخالفان است.

وی گفت که جبهه النصره حملاتی را علیه پایگاه حمیمیم روسیه انجام می‌دهد.

فرستاده سازمان ملل ضمن تأکید بر اینکه این سازمان آماده همکاری با تمامی طرف‌ها برای خارج کردن غیرنظامیان از ادلب است، خواهان ایجاد گذرگاه امن برای غیرنظامیان جهت خروج از ادلب شد.

دی‌میستورا تأکید کرد که بیانیه صادره از نشست رؤسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در تهران نشان دهنده توافقی برای حل اوضاع ادلب است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید