دادگاه سلطان سکه برگزار شد/درخواست مجازات افساد فی‌الارض

کدخبر: ۲۳۷۳۳۴
اقتصادنیوز؛ معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای پولی و بانکی از دادگاه رسیدگی به پرونده وحید مظلومین ملقب به سلطان سکه، درخواست اشد مجازات برای این فرد و باندی وی بر اساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را کرد.
دادگاه سلطان سکه برگزار شد/درخواست مجازات افساد فی‌الارض

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ مرتضی تورک در ادامه قرائت کیفرخواست باند وحید مظلومین پرداخت و اظهار کرد: متهم دیگر این پرونده فردی به نام «مرد میدان حاجی آقا» است که اتهام وی مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق قاچاق عمده ارز و انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز ارز و سکه به صورت کلان است.

وی افزود: این فرد از ۱۷ مرداد امسال در بازداشت به سر می‌برد و از کارمندان محمداسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم بوده و از زمان تشکیل شبکه فساد با محمداسماعیل قاسمی همکاری داشته است.

نماینده دادستان اضافه کرد: حساب‌های مرد میدان در اختیار محمداسماعیل قاسمی بوده و حساب‌های بانکی وی یکی از جریانات اصلی شبکه فساد بوده و طبق استعلام‌های انجام شده، گردش مالی حساب‌های مردمیدان ۶۴۴ میلیارد تومان بوده است.

تورک متهم دیگر این پرونده را حسن وزیری معرفی کرد و افزود: این فرد نیز از عوامل مرتبط با محمداسماعیل قاسمی بوده و، چون حساب‌های بانکی مردمیدان مورد توجه قرار می‌گیرد، از حساب‌های حسن وزیری برای انجام معاملات و مراودات مالی استفاده شده و طبق مستندات ارائه شده از مرکز مبارزه با پولشویی، تراکنش‌های حساب متهم، ۱۵۱ میلیارد تومان است که تمام آن مربوط به سال ۹۶ بوده و در همین سال نیز به استخدام محمداسماعیل قاسمی درآمده است.

معاون دادستان تهران متهم دیگر را شاهرخ نخعی خواند و گفت: به علت متواری بودن، اطلاعاتی درباره این متهم در دست نیست.

تورک متهم بعدی را اقدس مهرافزا عنوان کرد و گفت: این فرد خاله متهم و عمه همسر اوست که ۷۰ سال دارد که حساب‌های وی در اختیار مظلومین قرار داشت و تراکنش مالی حساب‌های وی ۷۱۶ میلیارد تومان است.

وی سروش امیری را متهم بعدی خواند و افزود: این فرد هم متواری و فاقد اطلاعات است و حساب‌های او دراختیار وحید مظلومین بوده و طبق بررسی حساب بانک ملت نشان می‌دهد که تراکنش وی ۴۶۶ میلیارد تومان بوده است.

تورک افزود: پویا نوبخت از دیگر متهمانی است که در ردیف سیزدهم قرار دارد و مراوداتی با محمداسماعیل قاسمی داشته و حدود ۱۰ میلیارد تومان تراکنش مالی ظرف شش ماه داشته است. وی در تاریخ ۵ شهریور ۹۷ دستگیر شد و در بازجویی‌ها اظهار داشته است که همه تراکنش‌ها مربوط به محمداسماعیل قاسمی است؛ احسان فرزادنیا معلم زبان دختر مظلومین چهاردهمین متهم در این پرونده است و با خطوط سیم‌کارتی که به نام این فرد بوده و وی آن‌ها را سوزانده است، مشخص شده که ارتباطی با پرونده داشته است.

پانزدهمین متهم این پرونده وحید دهاقین فرزند قدرت‌الله است که کارمند بانک مسکن بوده است. وی زمانی که ریاست بانک مسکن شعبه پاچنار را برعهده داشت با درخواست مظلومین و بدون حضور صاحبان حساب برای افراد متهم در پرونده حساب‌هایی با مدارک جعلی باز کرد. دهاقین گفته برای جذب سرمایه این امورات را انجام داده است.

تورک بیان داشت: حمیدرضا خارایی شانزدهمین متهم این پرونده است که بعد از دهاقین، ریاست بانک مسکن شعبه پاچنار را بر عهده داشته و بدون حضور صاحبان حساب مبادرت به افتتاح حساب با اسناد و مدارک جعلی کرده است.

معاون دادستان تهران، محمد بیانی را دیگر متهم باند وحید مظلومین خواند و گفت: این فرد در یک فقره مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به محمداسماعیل قاسمی پرداخت کرده و این مبلغ در قبال خرید ۳۰۰ هزار دلار به وی پرداخت شده است.

وی هجدهمین متهم این پرونده را شاهین سیمرغ سعید فرزند کریم عنوان کرد و گفت: این فرد از طریق قاچاق عمده ارز مبالغی را به دست آورده و اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی از طریق قاچاق عمده ارز است.

تورک افزود: نوزدهمین متهم این پرونده حمیدرضا صفایی فرزند علی‌محمد است که به دلیل انجام معاملات کاغذی طلا تحت تعقیب قرار گرفت. نکته مهم این است که وی خود یکی از متهمان و قربانی اصلی این گروه است که با دخالت و تبانی، در تعیین قیمت طلا که عمدتا شنبه‌ها انجام می‌شود، قیمت طلا را افزایش می‌دهد.

معاون دادستان تهران در پایان گفت: با توجه به محتویات و مستنداتی که در پرونده موجود است گروه وحید مظلومین گروهی سازمان‌یافته برای اقدام به اخلال در کشور و اتهامات از نظر دادستانی محرز است و طبق ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی، ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی و قوانین مبارزه با پولشویی ضمن تقاضای محاکمه، درخواست اشد مجازات را برای متهمان دارم.

قاضی زرگر پس از قرائت کیفرخواست، ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: زمان بعدی دادگاه، متعاقباً اعلام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید