فروش فوق العاده بازی FIFA 18

کدخبر: ۲۳۷۳۷۳
اقتصاد نیوز:بر اساس تازه ترین بیانیه شرکت نامدار الکترونیک آرتز، میزان فروش بازی FIFA 18 روی تمامی پلتفرم ها به رقم 24 میلیون نسخه رسیده که این آمار رکورد جدیدی برای سری فیفا محسوب می شود.
فروش فوق العاده  بازی FIFA 18

به گزارش اقتصاد نیوز وبه نقل از کلیک، اینکه مجموعه فیفا یکی از موفق ترین و پردرآمدترین بازی های ویدیویی شرکت الکترونیک آرتز به شمار می رود، بر هیچکس پنهان و پوشیده نیست. مجموعه ورزشی شبیه ساز فوتبالی که در سال های اخیر از فرصت پیش آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و به لطف موتور سازنده «قدرتمند فراست بایت» و پیشرفت ها و دستاوردهای فراوان، در بسیاری از زمینه ها از رقیب دیرینه خود یعنی سری PES جلو زده و هر سال فروش فوق العاده و خیره کننده ای را در سراسر جهان تجربه می کند.

جالب اینجاست که روند فروش نسخه های مختلف سری فیفا در این سال اخیر نه تنها رو به کاهش نبوده، بلکه هر سال بازیکنان و گیمرهای بیشتری به تجربه عناوین ویدیویی این مجموعه مشتاق تر می شوند و در نهایت نسبت به خرید آن ها اقدام می کنند.

حال در جریان تازه ترین مصاحبه شرکت الکترونیک آرتز با وب سایت معتبر «گیمز اینداستری» (Games Industry)، مشخص شد که نسخه 2018 سری فیفا به نام FIFA 18 که چیزی در حدود یک سال از انتشار نسخه نهایی آن می گذرد، بیش از 24 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است که این رقم به خودی خود برای یک اثر ویدیویی سالانه رقم قابل توجهی و شگفت انگیزی است.

به طور دقیق تر، میزان فروش بازی FIFA 18 بر روی تمامی پلتفرم ها و کنسول ها در سراسر جهان از مرز بیست و چهار میلیون نسخه عبور کرده است. این بدان معنا است که شرکت الکترونیک آرتز به طور میانگین در هر ماه بالغ بر دو میلیون نسخه از بازی ویدیویی فیفا 18 بر روی پلتفرم های مختلف فروخته است.

با این حال، فروش بیست و چهار میلیون نسخه ای بازی فیفا 18 موفقیت و دستاورد باورنکردنی و خارق العاده ای برای بخش ورزش های الکترونیکی شرکت الکترونیک آرتز به حساب می آید، چرا که بسیاری از عناوین ویدیویی مشهور و شناخته شده با اینکه به صورت سالانه هم عرضه و منتشر نمی شوند، چنین میزان فروشی را در طول عمر خود تجربه نکرده اند.

از این رو، اینکه بازی فیفا 18 به مانند سایر نسخه های مجموعه خود یک اثر ویدیویی سالانه است و هر سال نسخه جدیدی از آن به دست بازیکنان و گیمرها می رسد، اما جلب نظر 24 میلیون نفر در سراسر جهان نشان از محبوبیت بالای این بازی شبیه ساز فوتبال دارد.

شکی نیست که رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در فروش چشمگیر بازی فیفا 18 بی تاثیر نبوده است و از آنجا که حالت و رقابت های جام جهانی این بار بر خلاف همیشه در قالب یک به‎روزرسانی بزرگ به صورت رایگان به این عنوان ویدیویی اضافه شد، بسیاری از بازیکنان و عاشقان ورزش فوتبال به خرید این اثر ویدیویی ترغیب شدند.

اما این فروش بیست و چهارم میلیون نسخه ای بازی فیفا 18 ضمن آنکه سود زیادی را برای سازندگان و شرکت الکترونیک آرتز به همراه داشت، باعث شد تا فروش کلی این مجموعه تا به امروز به رقم 260 میلیون نسخه برسد که به لطف آن، رکورد جدیدی برای سری فیفا هم به ثبت رسید.

فارغ از بحث میزان فروش بازی FIFA 18 و رکورد شکنی جدید آن، به نظر می رسد که موفقیت سری فیفا تنها به نسخه های پی سی و کنسول ها محدود نمی شود. در همین رابطه، شرکت الکترونیک آرتز در ادامه صحبت های خود اشاره کرد که نسخه موبایل بازی فیفا به نام FIFA Mobile بیش از 193 میلیون بار از طریق فروشگاه های رسمی و معتبر دانلود شده است و چیزی در حدود 115 میلیون نفر و کاربر نیز در نسخه انحصاری ویژه قاره آسیا تحت عنوان FIFA Online 2 و FIFA Online 3 ثبت نام کرده اند.

از طرفی، آمار و ارقام جدید در رابطه با نسخه های مختلف فرانچایز فیفا همچنان رو به افزایش است و بدین ترتیب با تمام قاطعیت می توان این مجموعه را بهترین، محبوب ترین و پردرآمدترین بازی ویدیویی شرکت سرشناس الکترونیک آرتز دانست که هر ساله هم به تعداد بازیکنان و کاربران آن اضافه می شود. به علاوه، خرید رسمی مجوز لیگ قهرمانان اروپا توسط شرکت الکترونیک آرتز که با این اقدام به یکی از نقاط قوت و مثبت سری پی اس» نیز خاتمه داد، ظاهرا تاثیر به سزایی در فروش نسخه 2019 بازی فیفا می گذارد.

شایان ذکر است؛ عنوان ویدیویی پرطرفدار و هیجان انگیز FIFA 18 در روز هفتم مهر ماه سال 96 (بیست و نهم سپتامبر سال میلادی 2017) بر روی کنسول های ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و ۳DS و همچنین رایانه های شخصی ویندوزی منتشر شد.

فروش بازی FIFA 18

همچنین، نسخه بعدی این مجموعه تحت عنوان «فیفا 19» برای عرضه در روز ششم مهر ماه سال 97 (بیست هشتم سپتامبر سال میلادی 2018) بر روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز برنامه ریزی شده است که نسخه های استاندارد، Champions و Ultimate آن به ترتیب با قیمت های 59.99 دلار، 79.99 دلار و 99.99 دلار در فروشگاه های اوریجین، پلی استیشن استور، ایکس باکس لایو و eShop به صورت دیجیتالی قابل پیش خرید است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید