شکایت خانواده‌های مهاجران از دولت دونالد ترامپ

کدخبر: ۲۳۷۴۹۶
اقتصادنیوز: خانواده‌های مهاجرانی که در مرز جنوبی آمریکا از فرزندان خود جدا شده بودند، به دلیل دچار شدن به آسیب‌های روانی از دولت دونالد ترامپ شکایت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت، خانواده های مهاجرانی که در مرز آمریکا و مکزیک تحت سیاست «تحمل صفر» دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از فرزندان خود جدا شده بودند،  از دولت دونالد ترامپ شکایت کردند.

بر اساس دادخواستی که تعدادی از وکلا در هفته جاری در یک دادگاه فدرال در حمایت از این مهاجران ارائه کردند، کودکان مهاجر و خانواده هایشان در نتیجه جدا شدن از یکدیگر دچار آسیب روحی شدیدی شده اند که تا سالیان سال بر زندگی آنها تأثیر خواهد گذاشت. در این دادخواست از دولت دونالد ترامپ درخواست شده بود خسارت های مالی را که در نتیجه این سیاست متضرر به خانواده های مهاجران وارد شده است، به آنها بپردازد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خانواده های مهاجرانی که در نتیجه سیاست های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ از فرزندان خود جدا شده اند، اعلام کردند که از آسیب های روحی عمیقی رنج می برند. این خانواده ها از دولت دونالد ترامپ درخواست کرده اند که با پرداخت هزینه های درمان آنها، آسیبی که به آنها زده است را جبران کند.

«جنیفر وولف ویلیامز»، یک پزشک روانشناس پیشتر در گفتگو با ای بی سی نیوز اعلام کرد: اگر آسیب های روانی وارد شده به این کودکان مهاجر به درستی درمان نشود، آنها بعدها در زندگی دست به خودکشی می زنند.

این گزارش چند هفته پس از آن منتشر شد که دولت دونالد ترامپ همچنان به دلیل به کار بردن سیاست های ضدمهاجرتی با انتقادهای گسترده ای روبروست. هزاران خانواده در مرز جنوبی آمریکا در نتیجه سیاست «تحمل صفر» دونالد ترامپ از کودکان خود جدا شدند. در پی گسترش اعتراض‌ها به این سیاست متضرر، دونالد ترامپ در ماه ژوئن سال جاری میلادی دستور توقف این رویه را صادر کرد و گفت که از این پس والدین مهاجر را به همراه کودکانشان بازداشت می کند. این درحالی است که همچنان کودکان زیادی به آغوش خانواده های خود بازنگشته اند. تا هفته گذشته، حدود 500 کودک همچنان در اردوگاه های دولتی و به دور از خانواده های خود زندگی می کردند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده داد از ورود مهاجران غیرقانونی به کشور جلوگیری خواهد کرد. از جمله دیگر اقدامات ضدمهاجرتی ترامپ می توان به تلاش او برای ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک اشاره کرد. اقدامی که کنگره آمریکا هنوز با پرداخت بودجه لازم برای ساخت آن موافقت نکرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید