پیشنهاد قرائتی برای سخنرانی‌های محرم

کدخبر: ۲۳۷۶۴۱
رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید براینکه سخنرانی ها در محافل و منبرها در ایام محرم باید مفید، تازه و پرمحتوا باشد بر سخنرانی عوام فهم و خواص پسند تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر یکشنبه در گردهمایی ائمه جماعات مساجد ، ادارات ، مبلغان و روحانیون مستقر و هجرت در استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، استخراج مطالب از قرآن و نهج البلاغه به عنوان محور اصلی سخنرانی ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهتر است محور سخنرانی ها براساس نیاز روز جامعه باشد.

حجت الاسلام قرائتی افزود: بهتر است در هر یک از شب های محرم به موضوع و مبحث تازه ای پرداخته شود و علاوه بر اجتناب از مباحث تکراری، پرداختن به امور دینی و نیاز روز مردم در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه همواره باید محرم و صفر را زنده نگه داریم، افزود: تاسی از فرهنگ عاشورایی بزرگترین قیام ها و راهپیمایی های دنیا را ایجاد کرده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ، از پروردگار به عنوان نخستین روضه خوان تاریخ یاد کرد و از این عمل به عنوان رسالت خطیر و کار ارزشمند یاد کرد.

وی با تاکید براینکه در راستای تبلیغ دین مسئول هستیم، ادامه داد: بی شک تمسک به قرآن و استخراج نکته ها روشنگر راه است و سخنرانی ها را پرمحتوا می سازد.

حجت الاسلام قرائتی از فعالان امور فرهنگی به عنوان بزرگترین سرمایه داران یاد کرد و افزود: برخی به غلط می پندارند که جمع کردن مال موجب ثروت می شود در حالی که سرمایه داران واقعی، فعالان فرهنگی و دینی هستند که به مردم خدمت می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید