در یادداشتی مطرح شد؛

نظر علی مطهری درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان

کدخبر: ۲۳۷۸۱۳
اقتصادنیوز؛ علی مطهری، نایب رئیس مجلس در یادداشتی علت مخالفتش با طرح شفافیت آرای نمایندگان را تشریح کرد و نوشت: اگر آراء نمایندگان به طرح‌ها و لوایح اعلام عمومی شود، نماینده در حوزه انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرد یا به موجب نظارت استصوابی حق او در انتخابات بعدی ضایع می‌شود.
نظر علی مطهری درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ علی مطهری در یادداشتی با عنوان «درباره شفافیت آرای نمایندگان» نوشت:

«رد یک فوریت طرح شفاف سازی آراء نمایندگان مجلس این سوال را در میان برخی افرادی که جلسات مجلس را دنبال می‌کنند پدید آورده است که چگونه طرحی که بیش از 200 نفر از نمایندگان در رسانه‌ها از آن حمایت کردند فوریت آن رای نیاورد؟ پاسخ این است که اولا رای نیاوردن فوریت یک طرح به معنی مخالفت مجلس با آن طرح نیست و ممکن است بعد از آنکه به صورت عادی در کمیسیون مربوط بررسی و گزارش آن به صحن آمد، تصویب شود. ثانیا بهتر بود نمایندگان مخالف این طرح مخالفت خود را در رسانه‌ها اعلام می‌کردند تا این توقع در جامعه ایجاد نشود.

اما این روزها از اینجانب نیز نظرم را درباره این طرح سوال می‌کنند. در پاسخ می‌گویم من با شفافیت حضور و غیاب‌ها و سفرهای نمایندگان و مانند اینها موافقم اما با شفافیت آراء آنها موافق نیستم زیرا جامعه امروز ما هنوز رشد لازم را در این زمینه پیدا نکرده است. اگر آراء نمایندگان به طرح‌ها و لوایح اعلام عمومی شود، نماینده در حوزه انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرد یا به موجب نظارت استصوابی حق او در انتخابات بعدی ضایع می‌شود. به همین جهت ممکن است در محذور واقع شود و رای واقعی خود را اعمال نکند، در حالیکه نماینده باید در ابراز رای خود آزاد باشد. لذا اینجانب این طرح را امضاء نکردم و به فوریت آن هم رای ندادم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید