آغاز عملیات ارتش سوریه به سمت محل استقرار آمریکایی‌ها

کدخبر: ۲۳۸۱۳۰
اقتصادنیوز: ارتش سوریه عملیات نظامی جدید را به سمت منطقه التنف واقع در جنوب شرق این کشور جایی که نیروهای آمریکایی در آنجا هستند، آغاز کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه سوری الوطن، منابع میدانی گفتند، یگان‌های ارتش سوریه عملیات نظامی از صحرای سخنه در حومه شرقی حمص را آغاز کردند و از منطقه "تله الصاروخ" در جنوب "شولا" در حومه غربی دیر الزور به سمت غرب التنف حرکت کردند.

یک منبع میدانی گفت: عملیات با هدف پاکسازی منطقه از باقی مانده‌های داعش که از صحرای سویدا گریخته‌اند،‌ انجام می‌شود و یگان‌های ارتش سوریه حدود ۳۰ کیلومتر تا روستای النیاری پیشروی کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان همچنان به تعقیب عناصر داعش در منطقه تلول الصفا در صحرای سویدا آخرین مقرهای این گروه‌ تروریستی ادامه می‌دهند.

این خبرگزاری افزود: نیروی هوایی و توپخانه‌ای ارتش سوریه حملاتی را به مقرهای داعش در منطقه تلول الصفا در عمق بادیه یا صحرای شرقی سویدا صورت دادند که کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

ارتش سوریه همچنین در حماة عملیات جدیدی را علیه مقرهای داعش در حومه شمالی آن آغاز کرد که تلفاتی را در میان آنها به جای گذاشت.

ارتش سوریه همچنین حملات توپخانه‌ای علیه مواضع تروریست‌ها در اطراف شهرک قلعه المضیق در شمال غرب حماة داشت که منجر به کشته شدن تعدادی تروریست از جمله محمد زیاد عبدالله،‌ از سرکردگان تروریست‌ها شد.

ارتش سوریه در عین حال عملیاتی ویژه علیه مقرهای تروریست‌ها در شهرک الطامنه در شمال شرق حماة داشت که به انهدام آتشبارهای آنها منجر شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید