حمله کومله به سفارت ایران در پاریس+تصاویر

کدخبر: ۲۳۸۷۰۶
اقتصادنیوز؛ چند نفر از اعضای گروهک ضد انقلاب کومله، امروز به سفارت ایران در پاریس تعرض کردند.
حمله کومله به سفارت ایران در پاریس+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ تعدادی از اعضای گروهک ضد انقلاب کومله، به سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس تعرض کردند.

گفتنی است، پلیس فرانسه با وجود اطلاع قبلی از احتمال رویداد، برای جلوگیری از این تعرض در محل حاضر نشد.

سفارت ایران در فرانسه

حدود ۱۵ نفر از عناصر این گروهک تروریستی با اهانت به پرچم ایران، اقدام به پرتاب سنگ و اشیای مختلف از جمله لوازم کامپیوتر، کپسول آتش نشانی و ... کردند و شیشه های ساختمان سفارت را شکستند.

سفارت ایران در فرانسه

بنابر اعلام صدا و سیما، پلیس فرانسه از صبح روز جمعه از تحرکات این افراد خبر داشت و به مسئولان سفارت نیز اطلاع داده بود، اما درست در زمانی که عناصر گروهک تروریستی کومله در مقابل سفارت حاضر می‌شوند، ماموران پلیس اطراف سفارت را ترک می‌کنند.

گفتنی است، پس از پایان نمایش متعرضان به سفارت ایران، ماموران پلیس بار دیگر به محل خدمتشان باز می‌گردند.

سفارت ایران در فرانسه

بر اساس این گزارش، بنا به برخی تحلیل های موجود این تجاوز از سوی اعضای کومله که سیاست های تخاصمی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، متعاقب حمله موشکی سپاه پاسداران به منطقه کردستان عراق و منهدم کردن مقر فرماندهی گروهکی تروریستی در آن منطقه اتفاق افتاده که این مساله موجب تقویت احتمال پاسخ‌دهی این گروهک به ایران شده است. 

سفارت ایران در فرانسه

نکته دیگر اینکه، قطعا دولت فرانسه باید پاسخگوی تعرض صورت گرفته باشد چراکه بر اساس قواعد بین‌المللی، دولت میزبان وظیفه حفاظت از اشخاص و اماکن دیپلماتیک را دارد که در این خصوص کوتاهی‌های بسیاری از سوی نیروهای امنیتی فرانسه صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید