دوربین هایی که جایگزین آینه بغل لکسوس شده اند + عکس

کدخبر: ۲۳۸۷۴۵
اقتصادنیوز: لکسوس این فناوری را آینه‌های دیجیتال خارجی می‌نامد و ادعا می کند که این دوربین‌ها با اندازه‌های کوچکتر وسعت بیشتری را به راننده نشان داده و از طرفی قابلیت ایرودینامیکی بیشتری را به خودرو می‌بخشند.
دوربین هایی که جایگزین آینه بغل لکسوس شده اند + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران؛ خودروسازان به شکلی گسترده به معرفی فناوری‌های پیشرفته روی خودروهای مدل بالای خود می‌پردازند و اینک این فناوری‌ها در حال ورود به مدل‌های ارزان‌تر هستند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران، لکسوس در روند استفاده از فناوری‌های جدید در خودروهای سطح پائین‌تری مانند سدان ES، دوربین‌های دید عقب را جایگزین آینه‌های سنتی کرده و این محصولات را از ماه اکتبر بیرون می‌دهد. متاسفانه قوانین موجود مانع استفاده چنین خودروهایی در جهان می‌شود و تنها ژاپنی‌ها به دلیل تصویب قانون حرکت خودروهای بی‌آینه، می‌توانند از این خودرو استفاده کنند.

دوربین‌ها جایگزین آینه‌های جانبی لکسوس

دوربین‌ها جایگزین آینه‌های جانبی لکسوس

لکسوس این فناوری را آینه‌های دیجیتال خارجی می‌نامد و ادعا می کند که این دوربین‌ها با اندازه‌های کوچکتر وسعت بیشتری را به راننده نشان داده و از طرفی قابلیت ایرودینامیکی بیشتری را به خودرو می‌بخشند. شکل مربعی آینه‌ها، صفحه نمایش 5 اینچی در هر طرف کابین و نمایشگر درون کابین برای راننده راحتی و ارامش بیشتری را در حین حرکت فراهم می‌آورند.

دوربین‌ها جایگزین آینه‌های جانبی لکسوس

انتخاب یک دوربین نسبت به یک قطعه شیشه مزایای بیشتر برای مالک به همراه دارد. هنگامی که راننده سیگنا‌ل‌های دوربین را فعال ‌کند، امکان دید بهتر از محیط خارجی خودرو برای خود فراهم می‌آورد. راننده در این شرایط با زوم دوربین جزئیات را بهتر دیده و اشراف کاملی بر محیط دارد. اگر خودرویی در نقطه کور راننده قرار داشته باشد دوربین با ارائه تصویری واضح از آن راننده را از نقطه کور خود درآورده و احتمال خطرات ناشی از تصادف را کاهش می‌دهند.

دوربین‌ها جایگزین آینه‌های جانبی لکسوس

از طرفی امکان تنظیم دستی این دوربین‌ها برای راننده در شرایطی مانند پارک خودرو و حرکت‌های روبه‌عقب نیز وجود دارد. در واقع راننده با توجه به نیاز خود می‌تواند فضای بیشتری را در دیدرس قرار داده یا تنها بر نقاط کور خود زوم کند.

دوربین‌ها جایگزین آینه‌های جانبی لکسوس

این دوربین‌ها رانندگی ایمن‌تری را نیز در شب رقم می‌زنند. دوربین‌ها تصاویر شفاف‌تری را در شب رقم زده بهتر از آینه‌های رفلکسی استاندارد عمل می‌کنند.

لکسوس ادعا کرده طراحی دوربین‌ها به گونه‌ای است که باران یا انباشتگی برف روی لنز تاثیر نخواهد گذاشت و به همین دلیل بخشی از ناحیه دوربین و لنز به یک گرمکن ویژه مجهز است تا از سرد شدن یا یخ‌زدگی لنز پیشگیری کند.

 

دوربین‌ها جایگزین آینه‌های جانبی لکسوس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید