نماینده مجلس: لاریجانی مانع تفحص از عملکرد مجلس است

کدخبر: ۲۳۸۸۷۵
اقتصادنیوز: یکی از طراحان تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌ مجلس مانعی برای به جریان انداختن این تحقیق و تفحص است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حسن کامران، طراح تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جزئیات این تحقیق و تفحص،گفت: اواخر خرداد امسال تعدادی از نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس و نحوه هزینه‌کردها را به هیئت‌رئیسه پارلمان ارائه دادند.

وی افزود: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس پس از ارجاع به هیئت‌رئیسه پارلمان، به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد که متأسفانه این کمیسیون با گذشت قریب به 3 ماه هنوز این تحقیق و تفحص را بررسی و حتی درباره آن اعلام نظر نکرده است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: روال قانونی بررسی تحقیق و تفحص در کمیسیون‌ها اینگونه است که وقتی طرحی از سوی هیئت‌‌رئیسه مجلس به کمیسیون ارجاع می‌شود، کمیسیون نهایتا ظرف مدت یک هفته باید آن را تعیین تکلیف کند.

کامران با تأکید بر اینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دلیل تعلل و تعویق در بررسی تفحص از عملکرد مجلس، تخلف کرده است، اظهار داشت: طبق اطلاعی که کسب کردم، آقای لاریجانی رئیس مجلس مانعی برای تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس است.

وی اضافه کرد: بنده شخصا بارها با آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پیرامون طرح تحقیق و تفحص از مجلس گفت‌وگوهایی داشتم، اما وی هر بار موضوع را به زمان دیگری موکول می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان تحقیق و تفحص‌کننده از عملکرد مجلس خواهان شفافیت وضعیت مالی و هزینه‌کردهای مجلس هستند و حتما موضوع را پیگیری خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، نحوه عملکرد مالی در سفرهای خارجی نمایندگان مجلس، سیستم اداری، نحوه هزینه‌کرد بودجه و عملکرد مالی مجلس در ساخت‌وسازها از محورهای این طرح تحقیق و تفحص اعلام شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید