ناامیدی مردم؛ نمدی که کلاهی برای اصولگرایان ندارد

کدخبر: ۲۳۸۸۸۹
اقتصادنیوز: تخریب دولت به امید انتخابات آینده، هشدار رئیس‌جمهوری به مخالفان است. او پیش از این نیز درباره فعالیت‌های انتخاباتی زودهنگام تذکر داده بود. فعالان سیاسی معتقدند بخشی از اصولگرایان مخاطب این هشدار هستند که نمی‌دانند با تخریب دولت، ‌نظام هم تضعیف می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا و محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع روحانیون مبارز دو چهره‌ای هستند که تأکید دارند تضعیف و تخریب دولت به تضعیف نظام می‌انجامد و اولین گروهی که متضرر می‌شود، اصولگرایان هستند. 

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری هفته گذشته در جلسه هیأت دولت به کسانی «ویروس بدبینی را در کشور در سخنان‌شان و تریبون‌ها و رسانه‌هایشان منتشر می‌کنند» یادآور شد که تا انتخابات بعدی زمان بسیاری باقی مانده است.

او هدف از تخریب دولت را انتخاباتی دانست و خطاب به این طیف هشدار داد: هیچ کس نباید تصور کند تخریب دولت می‌تواند برای آن‌ها چه در انتخابات سال آینده و چه در انتخابات سال 1400 رأی به‌وجود بیاورد و کسانی که این‌گونه فکر می‌کنند، مردود این آزمایش تاریخی در ایران خواهند بود. ملت ایران راجع به آن‌ها قضاوت خواهد کرد و پس از آنکه از این گردنه عبور کردیم، تاریخ حرف‌ها، رفتار و جملات آن‌ها باقی خواهد ماند و مردم قضاوت می‌کنند که در شرایط سختی، آن‌ها برای کاهش یا افزایش دشواری مردم چه رفتاری داشته‌اند.

مهاجری: با تضعیف دولت، بازنده اصلی اصولگرایان خواهند بود

محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا خطاب به آن دسته از افرادی که هدفشان از تخریب دولت روحانی انتخاباتی است می‌گوید: این افراد باید ابتدا به این سؤال جواب دهند که آیا بی‌اعتمادی به دولت صرفاً به بی‌اعتمادی به دولت محسوب می‌شود یا اینکه این بی‌اعتمادی به مجموعه نظام سرایت خواهد کرد؟

او اضافه می‌کند: اصولگرایان اگر این سؤال را به‌درستی جواب دهند، آن زمان متوجه می‌شوند که آیا این چاه برای آنان آبی خواهد داشت یا نه؟ 

مهاجری تأکید می‌کند: ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به دولت باعث تضعیف دولت می‌شود و تضعیف دولت دست‌کم به تضعیف نظام منجر خواهد شد. وقتی هم نظام تضعیف شود، قطعاً بازنده اصلی اصولگرایان خواهند بود.

او در واکنش به رفتار گروهی از اصولگرایان در جهت ناامید کردن مردم می‌گوید: «اصلاح‌طلبان قابلیت دارند که ژست اپوزیسیون نظام را بگیرند و با گرفتن این ژست می‌توانند رأی بیاورند، اما اصولگرایان نمی‌توانند! چون وقتی اصل نظام زیرسوال رود، اصولگرایان اولین گروه متضرر خواهند بود و از این نمد، کلاهی برای آنان دوخته نخواهد شد.» 

مهاجری در تحلیل رفتار این طیف از اصولگرایان بابیان اینکه «طاعت از دست نیاید، گنهی باید کرد» می‌گوید: «این طیف از اصولگرایان اگر تخریب نکنند، پس چه کنند؟ ساکت باشند؟ حرف نزنند؟ این‌طور مرگ سیاسی آن‌ها فرا خواهد رسید. اگر هم از دولت حمایت کنند، به‌صورت دیگری مرگ سیاسی‌شان سر می‌رسد، بنابراین باید چیزی بگویند و ابراز وجود کنند.» 

فاضل میبدی: ناامیدی از دولت به نفع اصولگرایان نیست 

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع روحانیون مبارز هم با مهاجری هم عقیده است و می‌گوید ناامیدی مردم از دولت حسن روحانی به‌نفع جریان اصولگرا نخواهد بود. به اعتقاد این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ناامیدی مردم از دولت به ناامیدی مردم از نظام ختم خواهد شد.

او می‌گوید: ناامید شدن مردم از دولت و همچنین اصلاح‌طلبان به معنای امیدوار شدن و روی آوردن آنان به اصولگرایان نخواهد بود. چرا که اصولگرایان امتحان خود را در تاریخ سیاست پس داده‌اند. امروز جمع کثیری از مردم مشکلات کشور را از ناحیه اصولگرایان می‌دانند.

فاضل میبدی اضافه می‌کند: دولت آقای روحانی کوتاهی‌هایی داشته، ولی بخشی از این مشکلات به‌دلیل عدم همراهی و همچنین مانع‌تراشی اصولگرایان بوده است.

او توضیح می‌دهد: زمانی که برجام به امضا رسید، حمله‌های برخی از اصولگرایان همسو با حملات افراطیون اسرائیل و آمریکا شروع شد. زمانی هم که ترامپ بر سر کار آمد، دید برجام در داخل ایران هم مخالفان سرسختی دارد، از این‌رو، این توافقنامه را زیرپاگذاشت. اتفاق عجیبی که پس از خروج آمریکا از برجام افتاد این بود که دلواپسان دلسوز برجام شده بودند! همان‌ها که روزگاری هر اقدامی برای برهم زدن برجام کردند و آن را سندی ننگین خطاب می‌کردند، نگران خروج آمریکا از برجام شده بودند!

فاضل میبدی تصریح می‌کند: مردم در رفتار اصولگرایان مخالف دولت، صداقتی ندیده‌اند. بنابراین، هرچه هم این گروه به تخریب دولت بپردازند، منجر به روی آوردن مردم به آنان نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب هشدار می‌دهد: اگر دولت روحانی تخریب و تضعیف شود، عایدی برای اصولگرایان نخواهد داشت و مردم از اصل نظام روی گردان خواهند شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید