فرانسه امنیت سفارت ایران را تقویت می‌کند

کدخبر: ۲۳۸۹۳۵
اقتصادنیوز؛ در پی تعرض گروهک کومله به سفارت ایران در پاریس، فرانسه از در نظر گرفتن تمهیداتی برای حفاظت از این سفارتخانه خبر داد.
فرانسه امنیت سفارت ایران را تقویت می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سفارت فرانسه در پیامی توییتری نوشت: "نظر به مسئولیت فرانسه درقبال حفاظت از اماکن دیپلماتیک و با موافقت سفارت ایران(در پاریس)، تمهیداتی برای تقویت امنیت سفارت ایران در نظر گرفته شد".

سفارت ایران در فرانسه

روز گذشته رسانه ها از تعرض چندعضو گروهک ضد انقلاب کومله به سفارت ایران در پاریس خبر دادند، گفته می شود پلیس فرانسه باوجود اطلاع قبلی از احتمال چنین رویدادی برای جلوگیری از این تعرض در محل حاضر نشده است.

همچنین به دنبال تعرض به سفارت کشورمان  در فرانسه بهرام قاسمی سخنگو وزارت خارجه کشورمان ضمن تایید این خبر اظهار کرد:  تعداد اندکی از افراد معاند ضد ایرانی قصد تعرض و آسیب رساندن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس را داشتند.

وی بابیان اینکه تعرض به سفارت کشورمان در فرانسه توسط عده‌ای از معاندان وابسته به گروهک‌های تروریستی انجام شده است، گفت: آنها موفق به این کار نشدند و نتوانستند به داخل ساختمان سفارت وارد شوند و با پرتاب اشیایی به سمت ساختمان سفارت، خساراتی به آن وارد کردند.

قاسمی در عین حال بار دیگر به وزارت خارجه فرانسه یادآوری کرد که تامین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان بوده و لازم است نسبت به حفاظت و صیانت از کلیه اماکن دیپلماتیک ایران در فرانسه، تمهیدات و اقدامات جدی و لازم به عمل آورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید