موضع‌گیری مجدد اردوغان علیه آمریکا

کدخبر: ۲۳۸۹۴۰
اقتصادنیوز؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آمریکا را به ترور اقتصادی ترکیه متهم کرد.
موضع‌گیری مجدد اردوغان علیه آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ رجب طیب اردوغان که در جمع اعضای حزب حاکم سخنرانی می‌کرد خواهان تقویت نقش لیر در مبادلات پولی با دیگر کشورها شد. وی افزود: با حمله‌ای مواجهیم که اقتصاد ترکیه را هدف گرفته است و سقوط ارزش لیر تلاش دشمن برای ترور اقتصادی ترکیه است.

دولت ترکیه در حال تلاش برای ثبات بخشی به لیر است که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. اردوغان از مردم کشورش خواسته تا پس اندازهای خود را به لیر تبدیل کنند و به واحد پول ملی خود اعتماد کنند. بانک مرکزی ترکیه نیز اقدامات گسترده‌ای برای تقویت ارزش لیر انجام داده است که تازه‌ترین آن‌ها افزایش نرخ بهره بود.

اردوغان با این حال بار دیگر از افزایش نرخ بهره انتقاد کرد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت که صبرش در برابر افزایش نرخ بهره حدی دارد. او بارها و بارها نرخ بهره را مادر مشکلات اقتصادی ترکیه معرفی کرده و خواهان کاهش آن است.

روابط بین ترکیه و آمریکا از زمان کودتای نافرجام ترکیه در سال ۲۰۱۶ دچار تنش شد و پس از آن با دستگیری یک کشیش آمریکایی در ترکیه به اتهام جاسوسی و تحریم دو وزیر ترک توسط آمریکا به اوج خود رسید. اندرو برونسن- کشیش آمریکایی بازداشت شده به ۳۵ سال حبس محکوم شده است. او برای مدت دو دهه در ترکیه ساکن بوده، اما تابعیت آمریکایی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید