«صادق خان» خواستار برگزاری رفراندوم مجدد برای برگزیت شد

کدخبر: ۲۳۸۹۷۲
اقتصادنیوز؛ «صادق خان» شهردار لندن خواستار برگزاری همه پرسی مجدد در خصوص جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) شد.
«صادق خان» خواستار برگزاری رفراندوم مجدد برای برگزیت شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «صادق خان» شهردار لندن، با انتقاد شدید از سیاست انگلیس در اجرای برگزیت خواستار همه‌پرسی دوباره از شهروندان انگلیس در این رابطه شده است.

به این ترتیب طرفداران برگزاری یک همه‌پرسی جدید در مورد برگزیت از حمایت یک چهره ‌سرشناس دیگر برخوردار شدند. صادق خان در مقاله‌ای برای مجله هفتگی آبزرور خواستار شده که به شهروندان انگلیسی یک فرصت دیگر برای ماندن در اتحادیه اروپا داده شود. او پیامدهای اجرای برگزیت (طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را برای اقتصاد، فرصت‌های شغلی و سیستم بهداشت و درمان دولتی انگلیس اسفبار خوانده است.

صادق خان که از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی شهردار لندن است، تا کنون مخالفتی با برگزاری یک همه‌پرسی جدید در مورد برگزیت ابراز نکرده بود، حال برای نخستین‌بار از برگزاری آن حمایت کرده است. او در مقاله‌ای که به عنوان میهمان برای آبزرو نوشته، تصریح کرده است که فکر نمی‌کرده زمانی از چنین اقدامی حمایت کند.

او عملکرد دولت انگلیس در ماجرای برگزیت را تأسف‌برانگیز خوانده و آن را خطری برای استانداردهای زندگی در بریتانیا و فرصت‌های شغلی در این کشور دانسته است. صادق خان نوشته است چاره‌ای جز این نمی‌بیند که به شهروندان بریتانیا شانس ماندن در اتحادیه اروپا داده شود.

او نوشته است: «در مدت زمان کوتاهی که برای مذاکره با اتحادیه اروپا باقی مانده است تنها دو نتیجه مورد انتظار است: دستیابی به یک توافق بد برای انگلیس، یا عدم دستیابی به یک توافق؛ که بدتر است. من گمان نمی‌کنم که کسی به ترزا می‌ مسئولیت داده باشد که چنین بی‌شرمانه اقتصاد و معیشت مردم را به بازی بگیرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید