آیفون های جدید هواداران را شگفت زده نکردند!

کدخبر: ۲۳۹۰۲۹
اقتصاد نیوز:آیفون های ۲۰۱۸ روز چهارشنبه گذشته طی مراسمی در آمفی تئاتر استیو جابز رونمایی شدند و آنطور که گزارش اخیر یک شرکت ناظر بر رسانه های اجتماعی و تحولات بازار نشان می دهد، واکنش ها به رونمایی از آنها در مقایسه با آیفون های نسل قبل بسیار کمرنگ بود.
 آیفون های جدید هواداران را شگفت زده نکردند!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، طبق اعلام اندی سوان بنیانگذار شرکت LikeFolio:«پایش هزاران پست در شبکه های اجتماعی نشان دهنده کاهش شمار افراد علاقمند به آیفون های جدید و در نتیجه خریداری تکنولوژی تازه معرفی شده از سوی اپل بود.»

یافته های LikeFolio نشان می دهد تعداد افراد علاقمند به خرید محصولات تازه اپل [مشخصا آیفون های ۲۰۱۸ اپل] بعد از مراسم معرفی آنها پایین ترین رقم از سال ۲۰۱۵ به این طرف بوده است.

 
کاهش علاقمندی به آیفون ها
 

این یافته قطعا پیام مثبتی برای اپل به دنبال ندارد. آخرین باری که تعداد علاقمندان به خرید آیفون های جدید تا این اندازه افت پیدا کرد، فروش سال به سال اپل به پایین ترین میزان خود در ۱۳ سال قبلش رسید.

اما با نگاهی اجمالی به داده های ارائه شده از سوی LikeFolio می توان دریافت کرد که منشن های هدایت کننده به خرید بعد از کنفرانس های خبری اپل از جمله مهم ترین شاخص ها برای پیش بینی وضعیت سهام این شرکت در بازه زمانی ۹ ماهه بعدش بوده است.

 

آیفون X
 

برای مثال سهام این شرکت در بازه زمانی ۹ ماهه بعد از معرفی آیفون های ۲۰۱۷ (مصادف با افزایش منشن ها برای خرید آیفون های ۸ و X در رسانه های اجتماعی) وارد یک منحنی صعودی شد.

درست به همین نحو، در بازه زمانی ۹ ماهه بعد از نهم سپتامبر ۲۰۱۵ (یعنی زمانی که اپل آیفون ۶ اس و آیپد پرو را معرفی کرد) سهام آن با افت ۹.۵ درصدی در بازار بورس S & P روبرو شد.

اندی سوان در ادامه گفته هایش اینطور اشاره میکند:«دو ساعت از مراسم گذشته بود و در حالی که اپل چهار محصول را معرفی کرد تعداد منشن های تشویق کننده به خرید محصولات و خدمات آن کمتر از هر زمان دیگر در دو سال گذشته بود.»

سوان البته خاطر نشان کرد که اپل واچ سری ۴ به خاطر برخورداری از قابلیت پایش قلب که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هم بود محبوب دل هوادارن اپل شد. به اعتقاد وی این نسخه از ساعت هوشمند اپل میتواند تهدیدی جدی علیه محصولات فیت بیت باشد و نشانه آشکار آن افت ۷ درصدی ارزش سهام فیت بیت بلافاصله بعد از رونمایی از اپل واچ سری ۴ بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید