قاسمی: بسته قبلی اروپا را کنار گذاشتیم/ تماس‌های فنی با اروپا برای طرح جدید

کدخبر: ۲۳۹۱۲۶
اقتصادنیوز: بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به سؤالات آنها درباره آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پاسخ داد.

وی در ابتدا ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را تسلیت گفت و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: مردم ایران جانانه در برابر تجاوز ایستادند.

سخنگوی وزارت خارجه یاد ایثارگران را گرامی داشت و افزود: وزارت خارجه نقش بسیاری در جنگ تحمیلی داشت و چیزی حدود ۴۰ درصد از خانواده وزارت خارجه از ایثارگران هستند.

قاسمی در پاسخ به سوالی درباره تعرض به سرکنسولگری ایران در بصره و سفارتخانه ایران در پاریس گفت: در هر دو مورد موضع گیری از سوی این‌جانب صورت گرفت. تصورم این است ارتباط مستقیم بین این دو حادثه نیست.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا بیان کرد: تماسهای مستمر با طرفهای اروپایی ادامه دارد. طرح‌های قبلی را که تا حدی قابل اجرا نبود یا تضمینهای لازم را نداشت و نمی‌توانست داشته باشد، کنار گذاشتیم و طرح‌های جایگزینی مجددا مطرح و مکانیسمها در حال فرموله شدن است که بتواند به نوعی همکاریهای اقتصادی ایران و اروپا را رقم بزند. این تماس‌های فنی بین دستگاه‌های ذیربط کماکان ادامه دارد و با سرعت بیشتری در حال حرکت هستیم و فکر می‌کنم مسیر درستی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید