هشدار ترزا می به مخالفان طرح برگزیت

کدخبر: ۲۳۹۱۵۳
اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس به مخالفانش در حزب محافظه کار هشدار داده است که در صورت عدم حمایت از طرح برگزیت ، با خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق روبرو خواهند شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت، ترزا می نخست وزیر انگلیس به نمایندگان مخالف در حزب محافظه کار هشدار داده است که اگر از طرح پیشنهادی اش درباره برگزیت حمایت نکنند، با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق مواجه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، انگلیس می خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می شود تنظیم شود تا پارلمان ها فرصت رای گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.

ترزا می در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: تصور می کنم جایگزین طرح برگزیت پیشنهادی من، خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق خواهد بود.

سرنوشت دولت ترزا می و طرح برگزیت با ابهام جدی روبرو است چرا که هنوز معلوم نیست آیا ترزا می خواهد توانست آراء لازم در مجلس عوام را برای تصویب توافق برگزیت کسب کند یا نه.

اظهارات اخیر مقام های اروپایی نشان می دهد که لندن و بروکسل احتمالا می توانند بر سر قرارداد برگزیت به توافق نهایی دست یابند.

بسیاری از مدیران شرکت ها و اقتصاددانان نسبت به تبعات منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق با بروکسل هشدار داده اند. این مساله می تواند پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را با چالش های جدی روبرو کند.

این در شرایطی است که صادق خان شهردار لندن ضمن درخواست برای برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت تاکید کرد: من از ایده‌ای که مشهور به "رای مردمی" شده است، حمایت می کنم.

بوریس جانسون وزیر خارجه سابق انگلیس نیز در اظهاراتی گفت: از ترزا می به عنوان نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار حمایت می کنم و مخالفت من با شخص وی نیست بلکه با پیشنهاداتی است که برای خروج از اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

این اظهارات یک هفته پس از آن بیان شده است که برخی گمانه زنی ها نشان می داد که مخالفان عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به دنبال دسیسه و توطئه برای برکناری ترزا می هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید