یک سوم فدراسیونها شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند

کدخبر: ۲۳۹۳۳۱
اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها اعلام کرد که قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت ورزش و جوانان، کمتر از یک سوم رئیسان فدراسیون ها را شامل می شود.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ «محمد شروین اسبقیان» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با ابلاغ این قانون از سوی رئیس جمهوری به دستگاه های اجرایی ما نیز به آن تمکین می کنیم، اما طی این مدت بکار بردن ادبیات نادرست برخی رسانه ها در پردازش به این موضوع باعث بی حرمتی به مدیرانی شد که 30 تا 35 سال در این کشور صادقانه خدمت کردند.

وی ادامه داد: اگر مدیر بیش از 30 سال خدمت کرده، به طور یقین از شرایط ایثارگری برخوردار بوده است. این مدیران باسابقه به هیچ وجه منکر جوان گرایی و سپردن مدیریت به دست آنها نبوده و نیستند، بلکه از بیان ادبیات های توهین آمیز برخی رسانه ناراحت هستند.

این مقام ورزشی درباره شمار مدیران ورزش کشور که شامل این قانون جدید می شوند، توضیح داد: بررسی سوابق مدیریتی این مدیران در حال بررسی است که به نظر می رسد کمتر از یک سوم فدراسیون ها را شامل شود.

اسبقیان درباره رئیس فدراسیون فوتبال که درصد جانبازی وی این روزها نقل محافل رسانه ها شده است، توضیح داد: «مهدی تاج» یکی از ایثارگران است، اما این شرایط وی باید با قانون جدید بررسی و تطبیق داده شود و درصورتی که شامل قانون جدید شود، نام این دست از مدیران باید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارت ورزش ارائه شود.

وی گفت: جانبازان هر ساله آمایش می شوند که امکان تغییر درصد جانبازی وجود دارد. یعنی با بهبودی درصد جانبازی کم یا غیر از آن درصد جانبازی افزایش می یابد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها درباره بازداشت یک مربی مرد در اردوی یکی از تیم‌های ملی بانوان گفت: تاکنون گزارشی در این باره به وزارت ورزش وجوانان ارسال نشده است و از طرفی بر اساس قانون، مربیان مرد نمی‌توانند وظیفه آموزش بانوان را برعهده داشته باشند.

اسبقیان ادامه داد: به محض ارائه این گزارش به وزارت ورزش این موضوع بررسی می شود.

براساس گزارش های رسانه ای، در اردوی یکی از تیم‌های ملی بانوان که در یکی از شهرهای شمالی برگزار شده بود، یک مربی مرد که بدون اخذ مجوز لازم از نهادهای ذی‌صلاح، مشغول تمرین و آموزش دادن بانوان بود از سوی نهادهای مذکور بازداشت شد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها درباره مشکلات ارزی برای کاروان اعزامی ایران به بازی های پاراآسیایی 2018 اندونزی در آستانه اعزام گفت: روز گذشته در این باره در نشست رئیسان فدراسیون های ورزشی با وزارت ورزش و جوانان بحث و گفت و گو شد که معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان از برطرف شدن مشکل ارزی تیم اعزامی خبر داد.

«هادی رضایی»، سرپرست کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی 2018 ، چندی پیش درباره تامین منابع ارزی کاروان ایران به اندونزی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرداخت پاداش های پای سکو منوط به این است که منابع ارزی به طور کامل تامین شود. اما منابع ارزی کمیته ملی المپیک بر اساس نرخ دولتی چهار هزار و 200 تومان تامین شده، در حالی که برای پاراآسیایی، این نرخ 2 برابر شده است و کاروان در آستانه اعزام با مشکل روبرست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید