تهدید ترزا می‌ علیه نمایندگان پارلمان انگلیس برای پذیرش طرح او

کدخبر: ۲۳۹۳۴۰
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر انگلیس بار دیگر تهدید کرد نمایندگان انگلیس برای توافق با اتحادیه اروپا به منظور خروج از این اتحادیه، هیچ راهی جز پذیرش «برکسیت نرم» او ندارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، نخست‌وزیر انگلیس در گفتگویی بار دیگر بر اجرای لایحه خود برای خروج از اتحادیه اروپا پافشاری کرد.

«برکسیت نرم» لایحه «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، برای خروج از اتحادیه اروپا طی ماه‌های گذشته موجب آشفتگی در فضای سیاسی این کشور و تنش شدید بین اعضای کابینه او و حتی استعفای چند تن از مقامات ارشد دولت او شده است.

«ترزا می» در گفتگوی اخیر خود با «بی‌بی‌سی» بار دیگر تأکید کرد نمایندگان پارلمان انگلیس یا باید طرح او برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا را بپذیرند یا اینکه هیچ توافقی با اتحادیه اروپا صورت نخواهد گرفت.

وب‌سایت «آکسیون» با بیان اینکه اتحادیه اروپا به‌شدت مخالف طرح «برکسیت نرم» نخست‌وزیر انگلیس است، می‌افزاید: تنها شش ماه باقی‌مانده تا تعیین تکلیف انگلیس بر سر نحوه خروجش از اتحادیه اروپا، این موضع قاطعانه «ترزا می» یا سرانجام مخالفان سرسخت او و هوادار «برکسیت سخت» را مجبور به پشتیبانی از طرح «برکسیت نرم» می‌کند یا هیچ توافقی با اتحادیه اروپا صورت نخواهد گرفت.

به گفته بسیاری از تحلیل‌گران، توافق نکردن با اتحادیه اروپا بر سر نحوه خروج از این اتحادیه تبعات ویرانگر اقتصادی برای انگلیس خواهد داشت.

مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، گفت اجرای برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بدون دستیابی به توافق ممکن است باعث بروز بحران مالی شبیه سال ۲۰۰۸ شود.

هواداران «برکسیت نرم» خواستار حفظ برخی از پیوند‌ها بین اتحادیه اروپا و انگلیس هستند و مدافعان «برکسیت سخت» بر قطع کامل روابط با اتحادیه اروپا تأکید می‌کنند. طبق برنامه انگلیس، باید تا ماه مارس ۲۰۱۹ یعنی ۶ ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج شود، اما دو طرف هنوز بر سر چگونگی خروج از این اتحادیه هنوز به توافق نرسیده‌‍‌اند. ماه گذشته «بوریس جانسون» وزیر خارجه، «دیوید دیویس»، وزیر امور برکسیت و «استیو بیکر»، معاون «دیویس» در اعتراض به طرح «ترزا می» از دولت انگلیس استعفا دادند.

مردم انگلیس سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند و دولت باید تا ماه مارس ۲۰۱۹ نحوه خروج از این اتحادیه را مشخص کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید