اقدام شجاعانه یک زن در نشست برایان هوک/تحریم‌ها به مردم ایران آسیب می‌زند

کدخبر: ۲۳۹۴۹۰
اقتصادنیوز؛ برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در نشستی به میزبانی اندیشکده «هادس» درباره برنامه موشکی ایران صحبت می‌کرد. پیش از آغاز پرسش و پاسخ، یکی از حاضران روی صحنه آمد و به سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران اعتراض کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ پس از پایان سخنرانی هوک و پیش از آغاز پرسش و پاسخ، یکی از حاضران روی صحنه آمد و به سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران اعتراض کرد.

این فرد که «مدئا بنجامین» نام دارد و از بنیانگذاران جنبش ضدجنگ «کد پینک» است، با بیان اینکه دولت ترامپ رفتاری مانند «جورج بوش» پسر رئیس‌جمهور وقت آمریکا پیش از حمله سال ۲۰۰۳ به عراق دارد، گفت واشنگتن در تلاش است تا ایران را عامل مشکلات جهان جلوه دهد.

در حالی که مأموران تلاش می‌کردند این زن را از سالن بیرون کنند، او با فریاد به جنگ یمن هم اشاره کرد و گفت «فاجعه یمن» حاصل بمباران‌های عربستان سعودی است که از متحدان کلیدی آمریکا به شمار می‌آید. وی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را هم موجب آسیب به مردم ایران خواند و گفت آمریکا باید به سمت «صلح با ایران» حرکت کند. نهایتا نیروهای امنیتی با زور این زن را از سالن بیرون کردند و جلسه ادامه یافت.

هوک در ادامه نشست با انتقاد از کاهش تحریم‌های ایران پس از توافق هسته‌ای، ایران را به «فرقه‌گرایی» و «بی‌ثبات‌سازی منطقه» متهم کرد و گفت: «فکر می‌کنم برجام بر اساس این فرض غلط شکل گرفت که کاهش تحریم‌ها این رژیم را معتدل می‌کند.»

وی برجام را توافقی میان ایران و رئیس‌جمهور سابق آمریکا توصیف کرد و گفت: «این یک پیمان نبود و در سنای آمریکا به رأی گذاشته نشده است، به همین خاطر هم در شورای امنیت به رأی گذاشته شد. این در سیستم حکومتی ما ناکافی است، اگر می‌خواهید چیزی پایدار و بادوام داشته باشد. به همین خاطر هم هست ما یک پیمان را خواستار شده‌ایم. توافق هسته‌ای هم باید یک پیمان می‌شد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید