تکلیف فیلم رستاخیز چه شد؟

کدخبر: ۲۳۹۵۹۳
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سیستم باید از فیلم‌سازانی که انگیزه و جسارت ساخت فیلم‌های مذهبی دارند دفاع کند، گفت: باید گزارش جدیدی درخصوص رستاخیز به علما ارائه شود تا آن‌ها بتوانند نظر جدید خود را اعلام کنند.
تکلیف فیلم رستاخیز چه شد؟

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بلاتکلیفی فیلم سینمایی "رستاخیز" پس از گذشت 4 سال از توقیف آن، گفت: اگرچه تاکنون کمیسیون فرهنگی مجلس و وزارت فرهنگ تلاش‌های بسیاری برای به پرده رسیدن این اثر کرده‌اند اما گویا باید مسیرهای دیگری را برای تحقق این مهم پیموند چراکه نباید به آسانی از کنار آثاری همچون رستاخیز گذشت، درواقع می‌توان رستاخیز را با اصلاحاتی مناسب برای نمایش کرد.

سیستم باید از فیلمسازانی که انگیزه و جسارت ساخت فیلم‌های تاریخی و مذهبی را دارند دفاع کند

سیستم  باید از فیلمسازانی که جسارت ساخت فیلم‌های مذهبی دارند دفاع کند نه آنکه با توقیف چندین ساله فیلمی که برای تولید آن بیش از 10 سال زمان و هزینه کلان صرف شده، انگیزه را در دیگر هنرمندان در نطفه خفه کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فیلم سینمایی برای اصلاح شدن با مشکلات مادی و فنی رو به رو است اما هر دو قابل رفع هستند، ادامه داد: سیستم و مسئولان باید از فیلمسازانی همچون آقای درویش که انگیزه و جسارت ساخت فیلم‌های تاریخی و مذهبی دارند دفاع کند نه آنکه با توقیف چندین ساله فیلمی که برای تولید آن بیش از 10 سال زمان و هزینه کلان صرف شده، جسارت و انگیزه را در دیگر هنرمندان برای ورود به این عرصه در نطفه خفه کرد.

باید گزارش جدیدی درخصوص رستاخیز به علما ارائه شود تا آن‌ها بتوانند نظر جدید خود را اعلام کنند

وی به چند دلیل ادامه توقیف رستاخیز اشاره کرد و گفت: آقای درویش کارگردان فیلم رستاخیز معتقد است اگر فیلم بیشتر از این اصلاح شود کیفیت خود را از دست داده و از جایگاه اصلی خود سقوط می‌کند به همین دلیل تمایلی به این کار ندارد، همچنین مراجع تقلید نیز بر اساس داده‌هایی که به آن‌ها می‌رسد با نمایش یا عدم نمایش یک فیلم موافقت می‌کنند بنابراین باید گزارش جدیدی در این خصوص به علما ارائه شود تا آن‌ها بتوانند نظر جدید خود را اعلام کنند.    

احد آزادیخواه در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف سازی

آزادی‌خواه تصریح کرد: شاید کمیسیون فرهنگی نیز در جایگاه وظیفه نظارتی خود در این زمینه کوتاهی کرده و در رابطه با ادامه توقیف فیلم بی‌تقصیر نباشد چراکه بهتراست در کنار وزارت فرهنگ ورود جدی‌تر به مسئله داشته کند.

نکته قابل تامل فیلم سینمایی رستاخیز این است که همه فرق اسلامی می‌توانند آن را بپذیرند

این نماینده مجلس معتقد است نکته قابل تامل فیلم سینمایی رستاخیز این است که همه فرق اسلامی می‌توانند آن را بپذیرند و دیالوگ و تصویری با بوی ایجاد اختلاف و جدایی بین مذاهب اسلامی، در آن دیده نمی‌شود لذا می‌تواند در جوامع جهانی به خوبی درخشیده و مورد توجه مسلمانان قرار گیرد.

باید تلاش کرد فرهنگ قانون‌پذیری در عرصه‌های هنری و فرهنگی در جامعه رشد کند

به اعتقاد سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شاید در برخی از مواقع فیلم‌هایی که از فیلترهای وزارت فرهنگ گذشته‌اند با سلیقه قشری از جامعه همخوانی نداشته باشند اما ایراد خاصی که حذف‌شان از اکران ضروری باشد نیز در آن‌ها دیده نمی‌شود لذا باید تلاش کرد فرهنگ قانون‌پذیری در عرصه‌های هنری و فرهنگی در جامعه رشد کند./

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید