دیلی بیست به نقل از برخی مقام‌های کاخ سفید مطرح کرد؛

ترامپ به بولتون: نمی‌گذارم جنگ با ایران را شروع کنی

کدخبر: ۲۳۹۷۲۶
اقتصادنیوز؛ برخی مقام های کاخ سفید می گویند زمانی که بولتون وارد کاخ سفید شد، ترامپ شوخ و خندان با این پیام از او استقبال کرد: می دانم که در شغل گذشته‌ات دنبال راه انداختن دو جنگ بودی. نمی گذارم جنگ با ایران را شروع کنی.
ترامپ به بولتون: نمی‌گذارم جنگ با ایران را شروع کنی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ دیلی بیست در گزارشی نوشت: برخی مقام های کاخ سفید می گویند زمانی که بولتون وارد کاخ سفید شد، ترامپ شوخ و خندان با این پیام رُک و راست از او استقبال کرد: می دانم که در شغل گذشته ات دنبال راه انداختن دو جنگ بودی. نمی گذارم جنگ با ایران را شروع کنی.

دیلی بیست ادامه داد: برخی از مشاوران ترامپ می گویند که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال آن بود تا به یکی از وعده های انتخاباتی خود عمل کرده و آمریکا را از توافق هسته ای خارج کند. با این حال تیم امنیت ملی ترامپ تلاش دارد تا بهترین بخش های توافق هسته ای را حفظ کرده و ضمن همکاری متحدان اروپایی خود در نقش پلیس خوب و پلیس بد، همزمان با از سرگیری تحریم ها جلوی ساخت سلاح هسته ای تهران را بگیرد.

به نوشته دیلی بیست، گرچه آمریکا به صورت علنی از دیگر امضاکنندگان برجام انتقاد می کند که به دنبال راه هایی برای سرپا نگاه داشتن نظام مالی ایران هستند ولی در پشت صحنه به همکاری با این کشورها ادامه می دهد.

دیلی بیست افزود: دیپلمات های این کشورها واهمه دارند که ایران تهدید بستن تنگه هرمز بر روی نفتکش ها را عملی کرده و نیروی دریایی آمریکا مجبور شود که کشتی های نظامی خود را که برای مهار روسیه و هشدار به چین در اقیانوس های اطلس و آرام مستقر ساخته به خلیج فارس بازگرداند.

در حلقه امنیت ملی ترامپ نیز برخی بیم از آن دارند که سران ایران با ترامپ رو در رو دیدار کنند و این ملاقات به کاهش آنی تحریم ها و توافقی نه چندان سختگیرانه بیانجامد. به ظن آنها، اگر چنین کنند و به صورت جزئی توافقی بهتر از توافق هسته ای نصیب ترامپ کنند، آنگاه ترامپ ممکن است پیش از بازگشت دور دوم تحریم ها با این توافق جدید موافقت کند.

دیلی بیست نوشت: ترامپ به دنبال جنگ نیست و طرفداران وی نیز اهمیتی نمی دهند که ایران در سوریه یا یمن حضور دارد یا به دنبال تشکیل هلال شیعی است. ترامپ فقط به دنبال آن است که مخاطبان خود را قانع کند که توافقی بهتر از باراک اوباما به دست آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید