انگلیس: نداشتن توافق بهتر از یک توافق بد است

کدخبر: ۲۳۹۷۴۶
اقتصادنیوز؛ «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به اینکه در مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپا به بن‌بست رسیده است، گفت: هر چیزی که باعث بی‌ احترامی به همه پرسی شود یا به طور مؤثری کشورمان را دو پاره کند یک توافق بَد است و نداشتن یک توافق، از یک توافق بد بهتر است.
انگلیس: نداشتن توافق بهتر از یک توافق بد است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز جمعه اعلام کرد: نمی گذارم نتیجه همه پرسی (خروج از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت») تضعیف شود چرا که این اقدام به معنی آسی رساندن به دموکراسی است.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: نه نتیجه همه‌پرسی را لغو می‌کنم و نه کشور را تجزیه می‌کنم.

وی ادامه داد: باید به سختی تلاش کنیم تا دو مشکل اصلی در مذاکرات برگزیت با اروپا را حل و فصل نمائیم. لندن آماده این اقدام است.

ترزا می در ادامه تصریح کرد: پاسخ اتحادیه اروپا به برنامه های لندن درباره برگزیت غیرقابل قبول بوده است.

به گزارش یورونیوز، نخست وزیر انگلیس تأکید کرد: ما خواهان یک توافق هستیم؛ اما دو مشکل مهم بر سر راه قرار دارد. یکی مسأله روابط اقتصادی است که اتحادیه اروپا ۲ گزینه پیش روی ما گذاشته است. گزینه اول این است که لندن باید از تمامی قوانین تجاری اتحادیه تبعیت کند. این به تمسخر گرفتن رأی مردم در همه پرسی برگزیت است.

وی اضافه کرد:گزینه دوم شامل توافق ابتدایی درباره یک منطقه آزاد تجاری برای انگلیس است که در مرز اتحادیه اروپا و کشور ما در دریای ایرلند برقرار خواهد شد. اما بدتر این است که ایرلند شمالی با این توافق از نظر اقتصادی از مابقی انگلستان جدا خواهد شد. پیشتر مجلس به اتفاق آراء هرگونه کشیدن خط فرضی را رد کرده است؛ چرا که ایرلند شمالی بخشی از تمامیت ارضی ما به شمار می‌رود.

این مقام در ادامه افزود: نه من چنین طرحی را خواهم پذیرفت و نه به اعتقادم هیچ نخست‌ وزیری در انگلیس به آن تَن‌ در خواهد داد. اگر اتحادیه اروپا اینطور فکر می‌کند، اساسا در اشتباه قرار دارند.

ترزا می با تأکید بر اینکه اینکه «هیچ‌ کسی بیشتر از من خواهان یک توافق خوب نیست»، گفت: هر چیزی که باعث بی‌ احترامی به همه پرسی شود یا به طور مؤثری کشورمان را دو پاره کند یک توافق بَد است و نداشتن یک توافق، از یک توافق بد بهتر است؛ لذا با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت به بن‌بست رسیده‌ایم.

این حالیست که رسانه های خبری ساعاتی پیش اعلام کردند پس از برگزاری دومین روز از نشست سران اروپا در «سالزبورگ» اتریش، رهبران اتحادیه اروپا از توافق با لندن درباره «برگزیت» ناامید شده اند.

گفتنی است که مقامات انگلیس پس از نتیجه همه پرسی شهروندان خود در خصوص خروج از اتحادیه اروپا ادعا کردند که ۲۹ ماه مارس ۲۰۱۹ روند این اقدام صورت گرفته شده و برگزیت محقق شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید