لاریجانی: آمریکایی‌ها را در منطقه رها نخواهیم کرد

کدخبر: ۲۳۹۸۲۷
اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت آمریکا گفت: درست مثل تروریست‌ها عمل می‌کنید که به زنان و کودکان حمله می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، علی لاریجانی در رژه دریایی نیروهای مسلح تاکید کرد: تحریم ملت ایران جز ننگ برای ملت آمریکا چیزی ندارد این ملت عاشورایی است و زیر بار ظلم نخواهد رفت،  ملت ایران ملتی است که راه عاشورایی دارد .

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: تحریم‌های شما ممکن است مدتی ملت ایران را آزار دهد اما ملت ایران ملت مقاومت است آنان با همیاری همدیگر مراسم عزای حسینی را هرچه با شکوه‌تر برگزار کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند خلیج آرام فارس را به خلیج آتش تبدیل کنند، گفت: در برابر خوی سلطه‌طلبی آمریکا در منطقه راهی جز صحبت با همسایگانمان و فرستادن پیام دوستی به کشورهای منطقه نداریم.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه اقدام آمریکایی‌ها در خلیج فارس واکنش نشان داده و آنان را هرگز رها نخواهند کرد نباید تجربه ایران در جنگ تحمیلی را فراموش نکنند.

رئیس قوه مقننه با خاطرنشان کردن این مطلب که ایران نیروی مسلحی را در اختیار دارد که نه تنها توان ایستادگی در برابر هر قلدر مستی را دارد،‌ بلکه آماده یاری رساندن به هر دوست و همسایه در منطقه است، عنوان کرد:  ایران دوستان خود را در برابر نقشه‌های زیاده‌خواهانه آمریکا یاری می‌کند. همان‌طور که در سوریه و عراق این گونه رفتار کرد.

وی افزود: آمریکا روش دیگری را برای مبارزه با ملت ایران انتخاب کرده است، یکی از شگردهای آنان که شبانه‌روز آن را دنبال می‌کنند، ایجاد هراس تصنعی در کشورهای منطقه و اعزام هیات‌هایی به ظاهر سیاسی، اما در حقیقت هیات‌های امنیتی و اطلاعاتی به این کشورها است.

لاریجانی گفت: این رفتار آمریکا به این خاطر است که کشورهای منطقه به ویژه‌ برادران دوست و عرب‌مان در منطقه را نسبت به ایران بترسانند.

رئیس مجلس با مخاطب قرار دادن آمریکا و کشورهایی که وی را در آسیب رساندن به مردم خاورمیانه و منطقه کمک می‌کنند، گفت: به شما می‌گویم که آنها دشمنان اسلام و مسلمانان هستند. خودتان بهتر از ما می‌دانید که آنان  به دنبال غارت ثروت شما هستند.

وی خاطرنشان کرد:  برخی در منطقه تصور می‌کردند که با ریاست جمهوری ترامپ به آمال و آرزوهایشان می‌رسند، ترامپ نشان داد جز چپاول دارایی‌های شما هیچ ارزشی برای عرب‌ها قائل نیست. متاسفانه ترامپ برای فلسطینی‌ها و عرب‌ها ارزشی قائل نیست، انتخاب او رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما و شما باید هوشیار باشیم و نباید اجازه تکرار تجربه صدام حسین را بدهیم. آمریکایی‌ها برای شوراندن صدام علیه جمهوری اسلامی ایران وعده‌های آن چنانی به او دادند. اما تجربه تاریخی برای ما و شما باقی ماند.

وی تاکید کرد: صدام با شعارهای جاهلی صدر اسلام تلاش بسیاری در تحریک اعراب علیه جمهوری اسلامی ایران داشت، اما گویا فراموش کرده بود که مسلمانان یک خدای واحد قادر متعال و یک کتاب و قبله و پیامبر دارند. برادران، خلیج فارس، خلیج آشتی و دوستی بین ماست. نباید اجازه دهیم رژیم آمریکا میان ما و شما ماجراجویی کند.

لاریجانی تاکید کرد:‌ برخی به خاطر دریافت سلاح‌های آن چنانی مراقب باشند دچار اشتباه نشوند. از هم اکنون اعلام می‌کنیم در برابر هر اقدام تهدیدآمیز، واکنش نشان خواهیم داد و آمریکایی‌ها را در منطقه رها نخواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید