حجم غذایی که زنان باردار باید بخورند چقدر است

کدخبر: ۲۴۰۲۳۴
اقتصادنیوز: در این مطلب درباره مواد غذایی که برای مادر شدن مناسب هستند، بیشتر اطلاعات کسب می‌کنید. و اینکه یک مادر باردار باید چقدر مواد غذایی دریافت کند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پرشین وی؛ تغذیه در دوران بارداری بسیار حائز اهمییت می باشد باید مادر از تمام گروه های غذایی تغذیه شود تا جنین به رشد کافی برسد اما باید به این نکته توجه داشته باشند که از پرخوری کردن بپرهیزند و به اندازه کافی و مورد نیاز غذا بخورند اینطور نیست که زنان باردار باید به اندازه دو نفر غذا بخورند سبک زندگی و رژیم غذایی شما در طول دوران بارداری می‌توانند روی سلامت نوزاد شما تاثیر بگذارند و به تناسب‌اندام شما پس از زایمان کمک کنند در پرشین وی با ما همراه باشید تا با تغذیه دوران باردری بیشتر آشنا شوید

زنان باردار

آیا مادران باردار باید به اندازه دو نفر غذا بخورند؟ در این مقاله دستورالعمل‌های جدیدی ارائه شده که نشان می‌دهد: زنان در دوران بارداری تا چه حد می‌توانند افزایش وزن داشته باشند.

متخصصان می‌گویند: اگر مادری در دوران حاملگی دارای اضافه وزن است افزایش وزن او در این دوران باید بسیار اندک باشد. مهم‌ترین پیامی که در این باره عنوان می‌شود این است که قبل از باردار شدن، ‌اگر تصمیم به حاملگی وجود دارد، وزن بدن مناسب و متعادل باشد.

انستیتو پزشکی آمریکا با انتشار اولین توصیه‌های خود در این زمینه خاطرنشان کرد: مادرانی که وزن سالم‌تر و مناسب‌تری پیش از بارداری داشته‌اند، کمتر به مشکلات ناشی از حاملگی از جمله افزایش فشار خون یا دیابت مبتلا می‌شوند و کمتر به سزارین احتیاج پیدا می‌کنند و بعلاوه وزن مناسب مادر برای نوزاد وی نیز مفید است.نوزادانی که از مادران چاق متولد می‌شوند با خطر زایمان زودرس و یا ابتلا به چاقی پس از تولد در سنین بالاتر مواجه هستند.

سبک زندگی و رژیم غذایی شما در طول دوران بارداری می‌توانند روی سلامت نوزاد شما تاثیر بگذارند

آمارها نشان می‌دهد حدود ۵۵ درصد از زنان در هنگام بارداری دارای اضافه وزن هستند.بر اساس این دستورالعمل جدید؛ زنانی که وزن طبیعی دارند در دوران بارداری باید بین ۲۵ تا ۳۵ پوند افزایش وزن داشته باشند.

زنانی که دارای اضافه وزن هستند در دوران بارداری باید بین ۱۵ تا ۲۵ پوند افزایش وزن داشته باشند. زنانی که چاق هستند باید بین ۱۱ تا ۲۰ پوند افزایش در زمان حاملگی داشته باشند و بالاخره زنانی که زیر وزن طبیعی هستند باید در زمان بارداری بین ۲۸ تا ۴۰ پوند افزایش وزن پیدا کنند.متخصصان می‌گویند: اغلب زنان چاق و دارای اضافه وزن هم‌اکنون ۵ پوند بیشتر از حداکثر محدوده استاندارد در زمان حاملگی وزن کسب می‌کنند که برای خود و فرزندشان خطرناک است.

بدنیست بدانید چه غذاهایی مناسب جنین و مادر است؟

اکنون که این غذاهای عالی را شناختید آنها را به رژیم غذایی خود بیفزایید اما برای به‌کار‌گیری یک برنامه غذایی سالم،پیش از آن نیاز به کمی فکر کردن خواهید داشت. زنان باردار از این نکات استفاده کنید تا مطمئن شوید این مواد غذایی که دارای ارزش غذایی فراوان و در ضمن متعادل شده هستند، به نوزاد شما می‌رسند. به هر وعده غذایی مانند یک پازل فکر کنید. این پازل کامل نمی‌شود مگر اینکه حاوی موادی چون غلات سبوس‌دار، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم باشد. حتی خوراکی‌های میان وعده در زمانی که شما کمبود وقت دارید می‌توانند جای غذای اصلی را بگیرند. مانند یک نان کوچک سبوس‌دار همراه با هوموس، هویج‌های کوچک، پنیرسفید بدون چربی مخلوط شده با آناناس یا پنیر رشته‌ای با یک مشت کراکر سبوس‌دار، یک عدد سیب و یک مشت بادام.

به محض اینکه از خواب بیدار شدید و با هر وعده غذایی خود یک لیوان آب بنوشید.

گزینه‌های بسیار خوب عبارتند از کنسرو تن ماهی، کنسرو لوبیای کم سدیم، میوه‌ها و سبزیجات یخ‌زده بدون مواد افزودنی،برنج قهوه‌ای و جوی دو سر زودپز، ترتیلای ذرت کامل، ماست بدون چربی، پنیر سفید، آجیل‌ها و روغن زیتون مخصوص سالاد. در طول دوران بارداری، حجم خون شما تا حدود ۵۰ درصد بیشتر می‌شود و کلیه‌های شما به اندازه کافی کار نمی‌کنند. ضعف کلیه‌ها از بین بردن آب اضافی را برای بدن مشکل می‌سازد، زنان باردار  تا جایی که به صورت غیرقابل اجتنابی منجر به پف کردن و ورم پاها می‌شود. اما نوشیدن آب کافی می‌تواند به شما کمک کند تا ماندن آب در بدن،رساندن رطوبت و جلوگیری از یبوست برطرف شود. با نوشیدن ۳/۲ لیتر یا حدود ۱۰ فنجان آب در روز می‌توانید برخی مشکلات ایجاد شده را از بین ببرید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید