اندروید ۱۰ ساله شد

کدخبر: ۲۴۰۵۰۵
اقتصاد نیوز:۱۰ سال پیش بود که سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید برای گوشی‌های همراه معرفی و عرضه شد و از آن زمان تاکنون نیز طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.
اندروید ۱۰ ساله شد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، دهمین سالگرد تولد اندروید در حالی در فضای مجازی جشن گرفته شده است که هم‌اکنون لقب محبوب‌ترین و فراگیرترین سیستم‌عامل موبایل در جهان را با خود به همراه دارد.

۱۰ سال پیش در چنین زمانی بود که شرکت گوگل، نخستین نسخه از سیستم عامل اندروید را بر روی دستگاه موبایل T-Mobile G۱ معرفی و عرضه کرد که آن زمان توسط شرکت تایوانی اچ تی سی تولید می‌شد و به دکمه کروی شکل و صفحه کلید اسلایدی مجهز بود.

آن زمان که اپراتور تی موبایل به اندازه حال حاضر از محبوبیت و معروفیت خاصی بهره‌مند نبود، سعی داشت با عرضه یک موبایل با سیستم عامل جدید و پیشرفته، نخستین نسخه از اندروید را نیز بر روی گوشی‌های جدیدش آزمایش کند که در نهایت با موفقیت روزافزونی مواجه شد و توانست سهم قابل توجهی از بازار و توجه کاربران را به سمت و سوی خود جذب کند.

نخستین نسخه اندروید که ورژن ۱.۱ نام داشت، از برخی از قابلیت‌های ابتدایی نظیر پخش‌کننده ویدیویی پیش‌فرض و صفحه کلید مجازی QWERTY بی‌بهره بود. بعد از مدتی تیم توسعه دهنده این سیستم عامل تصمیم گرفتند که فروشگاه نرم افزاری مخصوص برنامه‌های اندرویدی را در دسترس کاربران قرار دهند تا کم وکاستی‌های موجود در این سیستم عامل و عدم وجود برنامه‌های متنوع را جبران کند.

یکی از مهمترین عواملی که باعث شد سیستم عامل اندروید در مقایسه با سایر رقبایش عملکرد موفقیت آمیز و بهتری داشته باشد، امکان شخصی‌سازی آن بود که تا به امروز همواره یکی از بزرگترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

تیم مهندسان گوگل با همکاری شرکت‌های مختلفی همواره سعی کرده‌اند که با انتشار نسخه‌های جدید از این سیستم عامل، به تکامل و پیشرفت آن کمک کنند و همین امر هم موجب شد بسیاری از کاربران از سمت سایر سیستم عامل‌ها به سوی اندروید کشانده شده و مهاجرت کنند.

تنوع در اندازه و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید موجب شد که در سال ۲۰۱۰ میلادی، اندروید به عنوان دومین سیستم عامل محبوب در جهان شناخته شود. در این فهرست رده‌بندی، سیستم عامل‌های سیمبیَن، اندروید و iOS به ترتیب با اختصاص ۳۶.۶، ۲۵.۵ و ۱۶.۷ درصد از سهم بازار در  رتبه‌های نخست تا سوم جای گرفته بودند.

اما شرایط خیلی زود تغییر کرد و گوگل پس از همکاری با شرکت‌های موفقی نظیر سامسونگ توانست سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل را تصاحب کند و در عرصه رقابت با iOS یکه‌تازی کرده و سایر سیستم عامل‌های مشابه را کنار بزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید