تشدید پیگیری تخلفات اعضای متخلف شوراها

کدخبر: ۲۴۰۵۶۰
اقتصادنیوز : پنجاه و سومین نشست شورای معاونین مرکز حراست وزارت کشور با حضور جمعی از مدیران کل حراست های سازمان های تابعه و برخی از مدیران حراست استانها به منظور بررسی وضعیت و همچنین فرصت ها، آسیب ها و تهدیدات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به ریاست شوشتری مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت کشور برگزار شد.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدابراهیم شوشتری رئیس مرکز حراست وزارت کشور در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) اصلاح امت و امور جامعه بود و یکی از وظایف اصلی حراست ها نیز همین موضوع است که همکاران می بایست از قیام اباعبدالله الگو بگیرند و دراین جهت گام بردارند.

وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس توصیه قرآن و آموزه های دینی و تاکید قانون اساسی در رده های مختلف تقسیماتی تشکیل شدند و ظرفیتی هستند که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

شوشتری اضافه کرد: براساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی اختیارات متعدد و گوناگونی بر عهده آنها واگذار شده است که در صورت استفاده صحیح از آن می توانند حاکمیت را در اجرای وظایف یاری کنند.

مشاور وزیر کشور افزود: با توجه به اراده قانونگذار بخشی از انتظارات محقق شد اما این نهاد با آسیب ها و تهدیداتی مواجه شده و تخلفاتی از سوی برخی از اعضا در شهر و روستاها بروز یافته که جایگاه شورا را خدشه دار کرده است. با توجه به این که شوراها براساس قانون به نوعی منتسب به وزارت کشور هستند لذا افکار عمومی تقاضای رسیدگی به این مسائل و مشکلات را از سوی ما دارند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود استانداران و فرمانداران نسبت به آموزش شوراها و همچنین حراست ها نسبت به تشدید پیگیری تخلفات اعضای متخلف اقدام کنند و هیات های حل اختلاف شوراها نیز در این زمینه فعال تر عمل کنند.

شوشتری در پایان تاکید کرد: بخشی از قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا در بحث انتخاب شوندگان و نظارت بر انتخابات نیاز به بررسی و اصلاح از سوی مراجع ذیربط دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید