نیمی از تهرانی‌ها از کیفیت اداره شهر در 5سال گذشته راضی نبودند/ نگاه پایتخت‌نشینان به فساد در شهرداری

کدخبر: ۲۴۰۵۸۷
اقتصادنیوز : نتایج یک نظرسنجی از شهروندان تهرانی نشان می‌دهد ۸۴.۹ درصد تهرانی‌ها فکر می‌کنند وضعیت در آینده بدتر می‌شود و ۳۵.۳ درصد آنها از کیفیت اداره شهر در ۵-۴ سال گذشته راضی نبوده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز ،تهران شهر آرامی برای زندگی نیست و بیشتر تهرانی‌ها گمان می‌کنند وضعیت تهران نسبت به گذشته دشوارتر می‌شود. میزان رضایت و آرامش تهرانی‌ها در شهر نیز چندان رضایت‌بخش نیست. به تازگی نتایج پیمایش یک ساله از شهروندان تهرانی در خصوص شناخت افکار عمومی و احساسات مرتبط با شهر و مدیریت شهری منتشر شده است.

 بر اساس این پیمایش، مهم‌ترین نگرانی‌های زندگی تهرانی‌ها، تورم (۱۶.۳)، بیکاری و ناامنی شغلی (۱۴.۴)، وضعیت اقتصادی کشور (۱۲.۵)، مشکلات اقتصادی و بی‌پولی (۶.۵)، آینده فرزندان (۴.۶)، آلودگی زیست‌محیطی (۳.۴)، مسکن (۲.۸)، ترافیک (۲.۱)، مسائل شخصی (۱.۶)، بی‌ثباتی و نامشخص بودن آینده (۱.۶)، عملکرد بد مسئولان و فساد اداری (۱.۱) و سایر موضوعات (۱۴.۲) بی‌پاسخ و ۱۹ درصد به این پرسش پاسخی نداده‌اند.

مهم‌ترین نگرانی‌ مردم از زندگی در تهران به ترتیب تورم، بیکاری و ناامنی شغلی، وضعیت اقتصادی کشور، مشکلات اقتصادی و بی‌پولی، آینده فرزندان و  آلودگی زیست‌محیطی است.

همچنین ۸۴.۹ درصد تهرانی‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده نگرانی شما کمتر می‌شود، اعلام کرده‌اند اوضاع بدتر می‌شود. همچنین ۸.۹ درصد پاسخ داده‌اند وضعیت همین‌طور می‌ماند و تنها ۶.۲ درصد به بهبود اوضاع امیدوار هستند.

بر اساس نتایج این پیمایش، ۱۷.۳ درصد تهرانی‌ها در پاسخ به این پرسش که شما چقدر تهران را دوست دارید؟ اعلام کرده‌اند که بسیارکم، ۱۱.۶ درصد کم، ۲۴.۲ درصد تا حدودی، ۲۷.۶ درصد زیاد و ۱۹.۱ درصد خیلی‌زیاد را پاسخ داده‌اند.

همچنین ۳۶.۱ درصد از زندگی در تهران احساس آرامش می‌کنند، ۲۳.۲ درصد خیلی کم در تهران آرامش دارند، ۲۲.۲ درصد در تهران آرامش کمی دارند و تنها ۳.۵ درصد خیلی زیاد در تهران آرامش دارند.

ساکنان مناطق ۱، ۳، ۱۶و ۲۲ بیشترین آرامش را در منطقه دارند و ساکنان مناطق ۶، ۱۲، ۴ و ۲ کمترین آرامش را در منطقه خود دارند. ۵۴.۵ درصد تهرانی‌ها، تهران را شهری معمولی می‌دانند، ۳۸ درصد آن را شهری زیبا توصیف می‌کنند و ۷.۲ درصد تهران را شهری زشت می‌دانند.

تهرانی‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا با این سؤال موافق یا مخالف هستند که در مجموع شهر تهران در ۵-۴ سال گذشته خوب اداره شده، گفته‌اند که ۳۵.۵ درصد خیلی مخالف، ۱۴.۷ درصد مخالف، ۱۴.۴ درصد بی‌نظر، ۳۲.۴ درصد موافق، ۳.۲ درصد خیلی موافق که نتیجه می‌گیریم نیمی از شهروندان تهرانی از کیفیت اداره شهر طی ۵-۴ سال گذشته ناراضی بوده‌اند.

از شهروندان تهرانی پرسیده شده آیا شهرداری تهران در مبارزه با فساد در مقایسه با دیگر سازمان‌ها و اداره‌ها نسبتاً موفق بوده است که ۳۴.۲ درصد تهرانی‌ها مخالف بوده، ۲۹.۳ درصد مخالف، ۲۰.۳ درصد بی‌نظر، ۱۵.۲ درصد موافق و ۹ درصد خیلی موافق بوده‌اند.

از شهروندان تهرانی پرسیده شده آیا شهرداری تهران در مبارزه با فساد در مقایسه با دیگر سازمان‌ها و اداره‌ها نسبتاً موفق بوده است که ۳۴.۲ درصد تهرانی‌ها مخالفت کرده اند.

تهرانی‌ها معتقدند تا پارتی نداشته باشید، کارتان در شهرداری راه نمی‌افتد. نتایج این پیمایش مشخص کرده ۴۰.۶ درصد تهرانی‌ها موافق این موضوع هستند، ۳۵.۲ درصد خیلی موافق هستند، ۱۴.۹ درصد بی‌نظر و ۷.۵ درصد مخالف و ۱.۸ درصد خیلی موافق هستند.

تهرانی‌ها در پاسخ به این پرسش که اگر تهران در همین مسیر پیش برود، برای زندگی جای راحت‌تری خواهد شد یا جای بدتری یا فرقی نمی‌کند؟ اعلام کردند که تهران جای بدتری خواهد شد. ۷۸.۲ درص گزینه بدتر می‌شود، ۱۱.۷ درصد فرقی نمی‌کند و ۹.۳ درصد راحت‌تر می‌شود، ۰.۸ درصد نمی‌دانم به این پرسش پاسخ داده‌اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید