سناتور آمریکایی: باید به برجام برگردیم

کدخبر: ۲۴۰۹۲۱
اقتصادنیوز: نماینده مجلس سنای آمریکا از راهبرد دولت کشورش در قبال توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و خواستار بازگشت به آن شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، یک سناتور آمریکایی از سیاست‌های دولت "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور این کشور در قبال توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و خواستار بازگشت آمریکا به این توافق شده است. 

"دیان فاینشتاین"، نماینده ایالت کالیفرنیا در سنای آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: "رویکرد تکروانه رئیس‌جمهور ترامپ در قبال ایران در حال شکست خوردن است."

سناتور آمریکایی اضافه کرد: "متحدان ما معتقدند که توافق هسته‌ای ایران کارآمد است و بدون ما دارد پیش می‌رود. وقت آن است به توافق هسته‌ای بازگردیم و با متحدانمان برای مقابله با رفتارهای ایران همکاری کنیم."

فاینشتاین یکی از اعضای حزب دموکرات است که پیشتر با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کرده و خواستار همکاری با انگلیس، فرانسه و آلمان (سه طرف اروپایی برجام) برای محدود کردن فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران شده است. 

توئیت سناتور آمریکایی روز چهارشنبه، یک روز بعد از توافق ایران و گروه موسوم به 1+4 برای تدوین ساز و کارهای مالی جهت حفظ توافق هسته‌ای برجام بعد از خروج آمریکا از آن انجام شده است. 

 وزرای خارجه انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه (گروه 1+4) بعد از دیدار سه‌شنبه با وزیر خارجه ایران در نیویورک در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند: " گروه 1+4 بر تعهد خود در قبال توافق هسته‌ای، و بر اهمیت توسعه مکانیزم پرداختی که به تجارت با ایران در مقابله با اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد تأکید کردند."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید