پاسخ وزارت خارجه به ادعای رئیس‌جمهور آرژانتین

کدخبر: ۲۴۰۹۶۱
اقتصادنیوز؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای آرژانتین مبنی بر دست داشتن ایران در انفجار آمیا در این کشور، بر همکاری سازنده ایران با آرژانتین برای کشف حقایق درباره این حادثه تاکید کرد.
پاسخ وزارت خارجه به ادعای رئیس‌جمهور آرژانتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای رئیس جمهور آرژانتین، آن را تحریف واقعیات خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران اعمال تروریستی در هر کجای دنیا و به هر شکل را قویا محکوم می کند. در این راستا تهران از زمان وقوع انفجار آمیا مکررا آن را محکوم کرده و با خانواده قربانیان آن ابراز همدردی نموده است.

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور اثبات حسن نیت خود به منظور کشف حقیقت و اجرای عدالت واقعی در ارتباط با انفجار مذکور، دعوت به گفتگوی رئیس جمهور آرژانتین از طریق تریبون سازمان ملل در سال ٢٠١٢ را پذیرفت و یک یادداشت تفاهم همکاری نیز در ژانویه ٢٠١٣ امضاء شد؛ لیکن دولت آرژانتین آمادگی اجرای تفاهمی که خود امضا کرده بود را ندارد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر آمادگی خود برای همکاری سازنده بامقامات آرژانتین تاکید می کند و در این راستا ابتکار تازه‌ای برای ملاقات مقامات قضائی دو کشور مطرح کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید