ترزا می در نشست شورای امنیت: با برجام به بهترین راه ممکن رسیدیم/ایران به تعهداتش پایبند بوده است

کدخبر: ۲۴۱۰۳۳
اقتصادنیوز؛ ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: همه می دانند که چقدر موضوع ایران نگران کننده بود. با برجام به بهتررین راه ممکن رسیدیم تا جلوی تلاش تهران به دست یابی به سلاح هسته ای را بگیریم.
ترزا می در نشست شورای امنیت: با برجام به بهترین راه ممکن رسیدیم/ایران به تعهداتش پایبند بوده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ ترزا می نخست وزیر انگلیس در نشست امروز شورای امنیت به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سخنرانی پرداخت و مدعی شد که در انگلیس و سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده است.

وی ادعا کرد: همه می دانند که چقدر موضوع ایران نگران کننده بود. با برجام به بهتررین راه ممکن رسیدیم تا جلوی تلاش تهران به دست یابی به سلاح هسته ای را بگیریم.

می اعلام کرد: ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: ایران باید به تعهد خود برای اجازه به آژنس بین المللی انرژی اتمی در راستای بازدید از مراکز مورد نظر خود در این کشور عمل کند. سایر ابعاد سیاست‌ های ایران به خصوص رفتار بی‌ ثبات کننده منطقه‌ ای ایران و تلاش‌ های مداوم برای توسعه توانایی موشکی، همچنان ایجاد کننده نگرانی جدی است. جامعه بین‌المللی و شورای امنیت باید آماده پرداختن به این مسأله باشند. برنامه موشکی ایران برای ارسال به حزب الله در لبنان و حوثی ها در یمن بسیار خطرناک است و با قطعنامه‌ های شورای امنیت سازگاری ندارد. از سازمان ملل خواسته ایم تا هزینه این اقدامات را برای همه آن ها بالاتر و بالاتر ببرد.

وی گفت: اگر نتوانیم گسترش سلاح های هسته ای را کنترل کنیم، هزینه و تبعات آن را خواهیم پرداخت. همه باید در این خصوص دقت کنیم.

ترزا می مدعی شد: سازمان ملل گفته است که رژیم اسد از سلاح شیمیائی استفاده کرده است. شورای امنیت تلاش کرد تا به این اقدام دولت سوریه واکنش نشان دهد؛ اما روسیه با وتوی قطعنامه ها نگذاشته است ما جلوی این کار را بگیریم. درباره استفاده از سلاح شیمیائی در سوریه هم به نتیجه ای نرسیده ایم. اگر لازم باشد به سرعت در برابر این اقدامات عمل می کنیم. در منطقه سالزبری انگلیس حمله ای شیمیائی به انجام رسید. روسیه تلاش خود را کرد تا فردی را در این خصوص به ما معرفی نکند. روسیه قانون منع اشاعه را زیر پا گذاشته است.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: ما از مسکو می خواهیم تا دوباره نشان دهد به ان‌پی‌تی پایبند است و به آن احترام می گذارد، در غیر اینصورت جامعه جهانی با این قبیل کشورها مقابله می کند.

وی گفت: از همه کشورهای می خواهیم تا به قوانین بین المللی احترام بگذارند. آمریکا باید به سازمان ملل در این راه کمک کند. به تلاش جمعی در این راه نیاز داریم. نمی توانیم قوانین بین المللی که تأمین کننده امنیت ما است را کنار بگذاریم. لندن به همکاری خود با آمریکا ادامه می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید