هزینه صدور روادید زائران اربعین ۴۰ دلار به اضافه پوشش بیمه‌ای و درمانی است

کدخبر: ۲۴۱۰۶۳
اقتصادنیوز : مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور حج و زیارت سازمان حج گفت: هزینه اخذ روادید زائران برای شرکت در مراسم اربعین به همراه پوشش بیمه ای و درمانی 377 هزار و 700 تومان شد.

به گزارش اقتصادنیوز ،مرتضی آقایی افزود: ثبت نام زائران اربعین حسینی از فردا در 2500 دفتر تحت پوشش این سازمان در سراسر کشور آغاز می شود.

وی افزود: این مبلغ برای صدور روادید، هزینه های بیمه، بهداشت و خدمات درمانی در نظر گرفته شده و کارمزد ثبت نام دفاتر جداگانه محاسبه و اخذ می شود.

مدیر کل نظارت بر امور زیارت سازمان حج خاطرنشان کرد: ویزای صادره زائران اربعین از زمان صدور دارای 50 روز اعتبار است و زائران عتبات می توانند طی این مدت به عراق سفر کنند.

آقایی اضافه کرد: زائران برای ثبت نام شرکت در مراسم اربعین فقط می توانند از طریق سامانه سماح اقدام کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند مورد تخلف را به بازرسی وزارت کشور یا بازرسی سازمان حج و زیارت گزارش کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور حج و زیارت سازمان حج پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: هزینه روادید زائران مراسم اربعین در عراق ود 40 دلار است که با در نظر گرفتن هر دلار حدود هشت هزار تومان معادل ریالی آن را پرداخت کنند.

بر اساس اعلام قبلی مسئولان سال گذشته بیش از دو میلیون زائر حسینی برای حضور در آیین جهانی اربعین راهی عتبات عالیات شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید