شخصیت های سیاسی و مذهبی در کردستان عراق حملات تروریستی اهواز را محکوم کردند

کدخبر: ۲۴۱۱۱۵
اقتصاد نیوز: سرکنسولان کشورهای مختلف، شخصیت های سیاسی و مذهبی در کردستان عراق با حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل ضمن ابراز همدردی با مردم ایران حملات تروریستی اهواز را محکوم کردند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، سرکنسولگری کشورهای چین، کویت، سریلانکا،ترکیه، فلسطین،فرانسه، هندوستان، روسیه و شماری از مقامات کردستان عراق منجمله علی سندی وزیر برنامه ریزی، درباز کوسرت رسول وزیرعمران و آبادانی، صفین دیزایی سخنگوی دولت اقلیم، نوزاد هادی استاندار اربیل، عبدالله آکره ای مسئول دفتر روابط دولت اقلیم با ایران، ملایاسین مسئول دفتر روابط اتحادیه میهنی کردستان عراق با ایران با حضور در دفتر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل ضمن ادای احترام به روح شهدای حمله تروریستی روز شنبه در اهواز این اقدام تروریستی را محکوم کرده و با مردم کشورمان ابراز همدردی کردند.

حضار همچنین با امضای دفتر یادبود مستقر در سرکنسولگری و نوشتن یادداشت بر ضرورت مبارزه با تروریسم در همه ابعاد آن تاکید ورزیدند.

گفتنی است: شمار کثیری از روسای عشایر منطقه نیز در کنسولگری حضور پیدا کرده و مراتب همدردی و همراهی خود را با مردم ایران ابراز نمودند.

'سیامک برهانی' رایزن مطبوعاتی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل در خصوص این مراسم به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: تروریسم پدیده شوم و محکومی است و مردم و احزاب و شخصیت های سیاسی با حضور خود در سرکنسولگری امروز بار دیگر بر محکومیت این پدیده شوم تاکید ورزیدند.

وی در ادامه در خصوص مواضع دولت اقلیم در خصوص تردد گروهکهای تروریستی در منطقه اظهار داشت: دولت مرکزی و دولت اقلیم تاکید دارند که به هیچ عنوان اجازه سوء استفاده از خاک عراق برای اخلال در امنیت منطقه داده نخواهد شد.

رایزن مطبوعاتی سرکنسولگری کشورمان در ادامه افزود: انتظار ما هم این است که این امر مورد توجه جدی قرار گیرد و اجازه تحرکات تروریستی را در نقاط مرزی ندهند. امنیت موضوع شوخی برداری نیست و هر تلاش برای اخلال در امنیت ایران پاسخ داده خواهد شد.

نامبرده همچنین با تاکید بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با مردم منطقه تصریح کرد: سرکنسولگری ایران در اربیل در راستای خدمات بهتر به مردم شریف کردستان و ایرانیان مقیم تمام تلاش خود را بکار بسته و با به روزرسانی روند خدمات رسانی می کوشد عاملی در راستای توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با منطقه اقلیم کردستان عراق باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید