دبیرکل موتلفه: نباید در بحث FATF سرمان کلاه برود

کدخبر: ۲۴۱۷۵۹
اقتصادنیوز: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: وزیر خارجه و نمایندگانی که از FATF دفاع می‌کنند، باید پاسخ دهند که آیا با تصویب آن مشکلات پولی و بانکی کشور حل می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدنبی حبیبی، در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: نکات کلیدی در نطق ترامپ بود که اگر واکاوی شود معلوم می‌شود جمهوری‌خواهان آمریکا می‌خواهند یک نوع نازیسم آمریکایی راه بیاندازند.

وی با اشاره به اینکه ترامپ تصریح کرده است که با مفهوم جامعه جهانی وداع گفته و به ناسیونالیسم افراطی و میهن پرستی آمریکایی روی آورده است،گفت: اینکه می‌بینیم ترامپ همه قوانین و مقررات جهانی را زیر پا گذاشته و حتی تعهدات آمریکا در قبال شرکا و رقبای خود را نقض کرده حاکی از ظهور یک ایدئولوژی جدید در این کشور است که از هیتلر و حزب نازی الهام می‌گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه‌اسلامی گفت: آمریکا می‌خواهد جهان را به آتش بکشد، برای همین در شورای امنیت سازمان ملل با پررویی و گستاخی میگوید قطعنامه 2231 را رعایت نمی‌کند و هرکس هم رعایت کند با مجازات‌های سخت آمریکا روبرو می‌شود.

روحانی در افشای چهره پلید آمریکا موفق بود

حبیبی افزود: خوشبختانه سیاست جدید آمریکا مورد تحقیر و تمسخر دولت‌ها قرار گرفت و رهبران جهان علنا این سیاست‌ها را مورد تمسخر قرار دادند. همچنین رهبران دنیا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل با موضع گیری صریح آن را مورد نقد قرار دادند و این نشان داد ترامپ در شورای امنیت تنهاست و سیاست خارجی آمریکا که توسط حزب نازی جدید اداره می‌شود منزوی است.

وی با اشاره به سخنان روشنگرانه رئیس‌جمهور در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل و نیز مصاحبه پایانی با رسانه‌های جهان گفت: باید انصاف داد که آقای روحانی در افشای چهره پلید ترامپ و سیاست خارجی آمریکا موفق بود و جهان را در برابر این واقعیت قرار داد که با رویکرد جدید آمریکا عملا جهان وارد جنگ جهانی سوم می‌شود و چیزی جز خشونت، خونریزی و ویرانی در انتظار بشریت نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با راویان 8 سال دفاع مقدس تاکید کرد: ملت ما یک ملت مظلوم است که با مجاهدت خود چهره پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیکتاتوری‌های منطقه و جهان را به دنیا معرفی کرد و برای افشاگری روح خونریز آنها هزینه داد.

حبیبی گفت: کسانی که در 8 سال دفاع مقدس از جان مایه گذاشتند بدون تردید قهرمانان این ملت هستند و مردم باید قدر آنها را بداند و روایت جانفشانی‌های آنها را به زبان هنر و قلم به جهانیان عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند، آثار دفاع مقدس را با نهضت ترجمه به جهانیان برسانید، اظهار کرد: کتاب‌های خوبی از خاطرات رزمندگان به چاپ رسیده است، آثار قوی و برجسته‌ای در تحلیل 8 سال دفاع مقدس نوشته شده است که اگر ما بتوانیم این آثار را به زبان‌های گوناگون به جهانیان عرضه کنیم دشمن با روایت دروغ و انحرافی از دفاع مقدس خون‌های به ناحق ریخته جوانان این مملکت را به باد خواهد داد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یاد شهدای اخیر عملیات تروریستی در اهواز را گرامیداشت و تصریح کرد: طبق برخی اطلاعات، امارات و عربستان در این کشتار و عملیات تروریستی سهیم بودند و باید بگونه‌ای که مسئولان صلاح می‌بینند این مساله تبلیغ شود.

دولت باید به اعتراض‌ها توجه جدی کند

حبیبی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گرانی و احتکار گفت: اعتراض مراجع عظام تقلید به سیاست‌های اقتصادی کشور را همه شنیدیم؛ مراجع تقلید زبان مردم هستند و دولت باید به این اعتراض توجه جدی بکند.

وی ادامه داد: امروز در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی وزیر اقتصاد و وزیر کار نداریم؛ وضعیت کار وزیر صنعت و معدن و تجارت هم معلوم نیست. دولت و مجلس با تعامل مثبت با یکدیگر حداقل آرایش جنگی، صف و ستاد خود را در برابر نبرد اقتصادی دشمن حفظ کنند.

حبیبی توصیه کرد که در انتخاب و اعزام سفیر ایران در چین و هند نیز تسریع شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: قرار بود سامانه نیما یک نظم و نسقی به قیمت ارز بدهد، چرا دولت تقاضای ارز را کنترل نمی‌کند؟ قرار بود ارز پتروشیمی ها و فولاد در سامانه نیما دیده شود، چرا بیش از 20 میلیارد دلار ارز حاصل از پتروشیمی‌ها و فولاد در سامانه نیما دیده نمی‌شود؟ نباید خرید و فروش ارز در کف بازار، اقتصاد کشور را ملتهب کند.

حبیبی با اشاره به قیمت طلا در بازار گفت: نرخ برابری ریال و طلا که تعیین کننده اصلی ارزش پول ملی است مدام در تلاطم است. دولت باید پاسخگوی این تلاطم باشد، مگر به غیر از دولت کسی مسئول حفظ ارزش پول ملی است؟

وی استقلال بانک مرکزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بانک مرکزی باید مستقل عمل کند در غیر اینصورت پاسخگوی مسئولیت‌های قانونی خود نخواهد بود. البته صاحبان قدرت و سیاستمداران نیز باید از استقلال بانک مرکزی دفاع کنند.

نباید در بحث FATF سرمان کلاه برود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سرنوشت FATF گفت: بحث و حرف و حدیث پیرامون FATF زیاد مطرح شده است اما مجلس مسئولیت تصویب یا عدم تصویب آن را دارد. مجلس باید براساس نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها نظر بدهد. وزیر خارجه و نیز نمایندگانی که از تصویب FATF دفاع می‌کنند باید به این سؤال پاسخ دهند که آیا با تصویب آن مشکلات پولی و مبادلات بانکی ما با جهان حل می‌شود یا نه و اگر تضمینی برای این کار ندارند باید بدانند کلاهی که در موارد دیگر سر کشور رفت نباید همان کلاه درFATF بار دیگر سر کشور گذاشته شود.

حبیبی در پایان با اشاره به نمایش مضحک ضدایرانی نتانیاهو در سازمان ملل، تاکید کرد: بلاهت و فریبکاری از سخنان نتانیاهو می‌بارد؛ او آدرس یک قالیشویی را در تورقوزآباد می‌دهد که ایران در آن کار هسته‌ای می‌کند. او خود یک احمق است و مخاطبین خود در مجمع عمومی سازمان ملل را هم احمق می‌داند؛ او در حقیقت شعور رهبران جهانی را نادیده گرفته و به آنها اهانت کرده است. البته در اینکه منافقین او را در این مخمصه فریب‌آمیز انداخته‌اند بعید نیست.

وی با اشاره به مواضع ترامپ و نتانیاهو اظهار کرد: امروز جهان آمریکا و اسرائیل را دو یاغی جهانی می‌شناسد و به حرف‌های آنها اعتنا نمی‌کنند. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها گزارش داده است که ایران وفق برجام عمل کرده و از آن تخطی نکرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید