منابع کردی خبر دادند؛

پایگاه نظامی جدید آمریکا در مرز عراق و سوریه

کدخبر: ۲۴۱۷۶۸
اقتصادنیوز؛ فرمانده میدانی نیروهای کرد همپیمان آمریکا از ایجاد یک پایگاه نظامی جدید واشنگتن در منطقه مرزی «القائم» خبر داده است.
پایگاه نظامی جدید آمریکا در مرز عراق و سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ به گفته یکی از فرماندهان میدانی کردهای همپیمان آمریکا در سوریه، آمریکا یک پایگاه نظامی جدید در منطقه مرزی عراق و سوریه ایجاد کرده و سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» هم تاکید کرد، آمریکا در حال تقویت حضور نظامی خود در منطقه است.

در همین ارتباط «شلیل سیروان» فرمانده یکی از گروه‌های کُرد پیشمرگه از پایگاه جدید نظامی آمریکا در منطقه مرزی عراق با سوریه خبر داد.

او به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «طبق اطلاعات ما، ایالات متحده یک پایگاه نظامی جدید در منطقه از نظر استراتژیکی مهم القائم در استان الانبار واقع در مرز عراق- سوریه ایجاد کرده است».

وی افزود: «آمریکایی‌ها در حال ساختن و تقویت حضور نظامی‌شان در منطقه هستند و به همین دلیل است که نیروهای دولت عراق برای حفاظت از مرز نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری به القائم ارسال کرده است».

در ادامه گزارش اسپوتنیک، به اظهارنظر سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» درباره پایگاه نظامی آمریکا در القائم اشاره شده است.

این سخنگو خبر داد، این پایگاه جدید آمریکا در عملیات ماه گذشته «نیروهای دموکراتیک سوریه» علیه داعش در «هجین» واقع در شرق سوریه نقش داشت و به این نیروهای هم پیمان واشنگتن کمک کرده بود.

القائم شهری عراقی در نزدیک گذرگاه مرزی این کشور با «البوکمال» سوریه است.

چند روز قبل یک منبع آگاه امنیتی در استان «الانبار» عراق از استقرار شماری از نیروهای آمریکایی در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» در نزدیکی سوریه خبر داده بود.

به گفته این منبع، هیچ عملیات نظامی در صحرای الانبار در جریان نبوده اما شماری از نیروهای آمریکایی در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در نزدیکی سوریه مستقر شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید