چند نظامی روس درسوریه کشته شده‌اند؟

کدخبر: ۲۴۱۸۹۳
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون امنیت و دفاعی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) از کشته شدن 112 نظامی روس در سوریه در سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از ایرنا شبکه تلویزیونی روسیه 24 خبرداد، ویکتور بوندارف رئیس کمیسیون امنیت و دفاعی شورای فدراسیون و فرمانده سابق نیروی هوافضای روسیه گفته است: حدود نیمی از تلفات ارتش روسیه در سوریه در دو حادثه هوایی سقوط هواپیمای آنتونف-26 و سرنگونی هواپیمای شناسایی ایلیوشین-20 بوده است.

هواپیمای آنتونف- 26 با 39 نفر شامل 33 مسافر و 6 خدمه هواپیما روز 15 اسفند ماه سال 96 در سوریه سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

هواپیمای شناسایی ایلیوشین-20 نیز هفته گذشته بر اثر اصابت موشک سامانه دفاعی ارتش سوریه در دریای مدیترانه سرنگون شد و 15 سرنشین آن کشته شدند. 

روسیه اسرائیل را مسبب این حادثه دانسته است و کارشناسان نظامی این کشور اعلام کرده اند که جنگنده های اسرائیلی با پناه گرفتن در پشت هواپیمای شناسایی روسیه، زمینه انحراف موشک سامانه دفاعی ارتش سوریه به سمت این هواپیما را فراهم کردند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاعی شورای فدراسیون در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: روسیه در سه سال اخیر در سوریه هشت فروند هواپیما و هفت فروند بالگرد و احتمالا یک یا دو نفربر و خودروی زرهی از دست داده است. 

وی افزود: برای مقایسه عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه و عملیات نیروهای شوروی سابق در افغانستان، ارتش شوروی در سه سال نخست جنگ حدود چهار هزار و 800 نظامی خود را از دست داد و دست کم 60 تانک و 400 نفربر زرهی آن منهدم و 15 هواپیما و 97 بالگرد آن نابود شد. 

این مقام روس اظهار داشت: ائتلاف آمریکایی در طول سه سال نخست جنگ در عراق در سال های 2003 تا 2006 در مجموع دو هزار و 515 سرباز از دست داد که دو هزار و 309 تن آنان آمریکایی بودند، ضمن اینکه 10 دستگاه تانک از نوع آبرامز و ده ها دستگاه نفربر زرهی و 15 فروند هواپیما و 80 بالگرد خود را از دست داد.

فرمانده سابق نیروی هوافضای روسیه گفت: عملیات ضدتروریستی در سوریه نشان داد که ما جنگیدن را فرا گرفته ایم زیرا عامل اصلی مهارت نظامی، کسب صرف پیروزی نیست بلکه بهایی است که بابت پیروزی پرداخت می شود.

روسیه از 30 سپتامبر سال 2015 مصادف با مهر ماه 94 در سوریه و به درخواست دولت این کشور عملیات ضدتروریستی اجرا می کند و بخش فعال این عملیات اوایل زمستان سال 96 به پایان رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید