سفیر اتریش: بخش اصلی برجام لغو همه تحریم هاست

کدخبر: ۲۴۱۹۹۴
اقتصادنیوز: سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه از بین بردن و لغو تحریم ها بخش اصلی برجام خواهد بود، گفت: حق ایرانیان است که از مزایای برجام به خصوص در حوزه اقتصادی استفاده کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «اشتفان شُلتس»، سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفرای کشورهای اروپایی در تهران خاطرنشان کرد: به شما می گویم که اتحادیه اروپا عمیقا برای تصمیم آمریکا درخصوص خروج از برجام و تحمیل تحریم های یک جانبه متاسف است. 

اشتفان شلتس در ادامه به آخرین جلسه وزیران خارجه در این باره اشاره کرد و گفت: مشارکت‌کنندگان در آن جلسه تعهد خود را برحفظ برجام و اجرای کامل و موثر، با حسن نیت در تمامی بندهای آن اعلام کردند و یادآور شدند تا زمانی که ایران بر تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند باشد ما هم بر اجرای کامل و موثر تعهدات برجام در این حوزه خواهیم ماند. 

وی با تسلیت به خانواده های قربانیان حادثه تروریستی اهواز، گفت: خانم موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و تمام اعضای اتحادیه اروپا خواستار شفای عاجل برای مجروحین هستند.

وی در ادامه گفت: ایران و اتحادیه اروپا براساس سیاستی که در بیانیه مشترک آوریل 2016 بر آن تاکید شده در حال همکاری و تعامل هستند.

سفیر اتریش در تهران یادآور شد: برای مثال مشارکت ایران و فعالیت این کشور در برنامه کلیدی تحقیقاتی تحت افق 2020 اروپا و برنامه مشترک، انجام تمام کارهای تحقیقاتی، تبادل دانشجویان ایرانی، آموزش ضابطان قضایی از ایران، افغانستان، پاکستان و ترکیه را در وین در دستور است.

وی گفت: حمایت اتحادیه اروپا از ایران در چارچوب مشترک و نیز مدیریت دانش و یادگیری مشترک بین طرفین است که بر اساس همین سیاست 20 میلیون یورو برای پناهجویان افغانستانی از طریق فعالیت های بشردوستانه ایران اختصاص داده ایم.

اشتفان شلتس افزود: ما ایران را در تعدادی از پروژه‌های مشترک به عنوان شریک و ذی نفع برای پاسخ به چالش های بشریت انتخاب کرده ایم و در واقع بین ایران و اروپا برنامه های مشترک را دنبال می کنیم.

سفیر اتریش در تهران ادامه داد: روابط اتحادیه اروپا با ایران در مسائل کلیدی از جمله ارتقای قابلیت برنامه هسته‌ای ایران در حوزه رگولاتوری یکی از آنها است.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفیران اروپایی امروز دوشنبه با حضور سفیران 15 کشور اروپایی در تهران به ریاست دوره ای اتریش برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید