رکوردشکنی درآمدهای سامسونگ

کدخبر: ۲۴۲۲۷۲
اقتصاد نیوز:سامسونگ تا چند هفته دیگر گزارش مالی مربوط به سه ماهه تابستان را منتشر نخواهد کرد اما تحلیلگران از همین حالا رکوردشکنی این کمپانی در دستیابی به سودی بی سابقه را پیش بینی کرده اند.
رکوردشکنی درآمدهای سامسونگ

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، بزرگترین کمپانی عرضه کننده موبایل در جهان احتمالا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به سود عملیاتی ۱۵.۳۵ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که ۸۰ درصد آن به لطف کسب و کار نیمه هادی محقق شده است. البته تحلیلگران بر این باورند که کاهش قیمت این چیپ ها به زودی سو عملیاتی کره ای ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بخش دیگری از سود عملیاتی چشمگیر این کمپانی در سه ماهه سوم ناشی از فروش پنل های نمایش خواهد بود که به خاطر همکاری با اپل رشد زیادی را شاهد بوده است.

بنابر پیش بینی های صورت گرفته در سه ماهه تابستان سود عملیاتی بخش نمایشگر سامسونگ از  ۱۲۴.۹ میلیون دلار سه ماهه دوم به ۷۲۰ میلیون دلار رسیده که نشان دهنده پیشرفتی چمشگیر است، هرچند هنوز به رکورد ۸۷۰ میلیون دلاری سه ماهه اول ۲۰۱۸ نرسیده است.‌گوشی تاشو سامسونگعلی رغم نقش پررنگ سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند، بخش موبایل این شرکت قدرت کافی برای جلوگیری از کاهش درآمدها را نخواهد داشت چرا که رکود جهانی این بازار کماکان به قوت خود باقی خواهند ماند. این مساله در حالی است که کره ای ها خود را برای معرفی یک موبایل تاشو و پرچمدار جدید سری گلکسی اس آماده می کنند.

همین رکود باعث شده که از نظر تحلیلگران بخش موبایل سامسونگ در سه ماهه تابستان برای سومین فصل متوالی با کاهش سود عملیاتی مواجه شود، هرچند بخشی از آن نیز ناشی از هزینه های تبلیغاتی گلکسی نوت ۹ است.

احتمال می رود که بخش های دیگر این شرکت در نیمه اول سال آینده نیز رشد حداقلی سود را تجربه کنند؛ با این حال احتمالا در نیمه دوم با کاهش اندک درآمدها مواجه خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید