باهنر: الان وقت جنگ اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، مشکلات اقتصادی داریم

کدخبر: ۲۴۲۴۳۴
اقتصادنیوز: رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: رییس جمهور جهت مشورت درباره اداره کشور تفاوتی بین گروهای سیاسی قائل نشود.
باهنر: الان وقت جنگ اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، مشکلات اقتصادی داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمّدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین صبح امروز(چهارشنبه ۱۱ مهر) طی نشست خبری که در محل خبرگزاری آنا برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس مردم انقلابی اهواز با هجمه تروریستی روبرو شدند که مایه تأسف است.

وی پیرامون پاسخ موشکی سپاه نیز گفت: نیروهای دفاعی کشور با حرکتی مقتدرانه، عالمانه و دقیق یکی از مراکز ترویست‌ها را مورد حمله قرار دادند و این هشداری است برای کسانی که می‌خواهند دستی برای تجاوز به ایران دراز کنند و باید بدانند که حتماً دستشان قطع خواهد شد.

باهنر در پاسخ به پرسشی پیرامون نگاه به شرق گفت: در تنظیم روابطمان با کشورهای مختلف دنیا باید دنبال منافع حداکثری باشیم و طبیعی است که تعاملات بده- بستان است و با کشورهایی که همکاری می‌کنیم، طبیعتاً دنبال منافع هستند ولی ما نیز نباید از منافع ملی مان چشم بپوشیم.

وی افزود: مهم است است که بتوانیم به کشورها اثبات کنیم که تعامل با ایران این منافع را دارد و این برعهده دستگاه دیپلماسی کشور است.

باهنر با بیان اینکه ترامپ، تاجر مسلک است و می‌خواهد سود خود را زود ببرد گفت: در حالی که برخی سرمایه گذاری‌ها بلندمدت است ولی اروپایی‌ها این را می‌فهمند و به همین دلیل مناسبات خود را با این ها ادامه می‌دهیم.

باهنر پیرامون قطع انحصار دلار گفت: حذف دلار در مبادلات کشورهای غرب بسیار می‌تواند موثر باشد و این نهضت باید شکل بگیرد و جلو برود چون بسیاری از طرفهای تجاری آمریکا تکروی آمریکا را حس می کنند.

دبیرکل جام با اشاره به دلیل برخی ضعف های مجلس دهم در تصمیم‌گیری‌ها گفت: مجلس دهم تفاوتی با مجالس قبلی دارد و آن اینکه فراکسیون اکثریت در این مجلس نداریم و چون فراکسیون ها اقلیتند هیچکدام نمی‌توانند تصمیم قاطع بگیرند.

باهنر در پاسخ به سوال فارس درمورد دیدار امروز رئیس جمهور با چهره های اصلاح طلب و اینکه آیا صحبتی برای دیدار با رئیس جمهور انجام شده یا خیر؟ گفت: در حال حاضر زمان جنگ و جدل احزاب اصلاح طلب و اصولگرا نیست و با توجه به اینکه ما تا انتخابات یکسال وقت داریم باید امروزمان را بر روی مشکلات اقتصادی و حل آنها بگذاریم.

وی تاکید کرد: البته رئیس جمهور باید توجه داشته باشند که برای مشورت کردن درباره اداره امور کشور میان گروه های سیاسی تفاوت قائل شوند البته این را هم بگویم که طی روزهای اخیر ما هم با آقای واعظی جلسه مفصلی داشتیم و درباره مسائل مختلف کشور بحث هایی کردیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید