رئیس کمیسیون اروپا: باید به برجام پایبند بمانیم و تحت تاثیر آمریکا نباشیم

کدخبر: ۲۴۲۹۵۴
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید به تعهد خود درقبال توافق هسته‌ای با ایران پایبند بماند و تحت تاثیر تغییرات در سیاست آمریکا قرار نگیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ژان کلود یانکر رئیس کمیسیون اروپا که در پارلمان اتریش صحبت می‌کرد، اظهار داشت: اروپایی‌ها باید پای حرف خود بمانند و در برابر تغییرات (در سیاست آمریکا) تنها به این دلیل که دیگران چنین می‌کنند، تسلیم نشوند.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، وی افزود: اتحادیه اروپا باید به توافق هسته‌ای با ایران متعهد بماند و تحت تاثیر سیاست آمریکا قرار نگیرد.

یانکر تصریح کرد: در این شرایط ما باید از خودمان بیشتر دفاع کنیم چراکه شرکت‌های اروپایی نباید به دلیل تحریم‌های یک قدرت بزرگتر علیه ایران آسیب ببینند.

رئیس جمهور آمریکا با اعلام خروج خود از توافق هسته‌ای در ماه مه گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. بخش دوم این تحریم‌ها در حوزه نفت و بانکداری است که اوایل ماه نوامبر اعمال خواهد شد.

اکنون دیگر طرف‌های توافق، به‌ویژه اروپایی‌ها در تلاشند راه‌هایی برای پرهیز از این تحریم‌های آمریکا و ادامه تجارت با ایران ایجاد کنند. در همین راستا قرار است یک سازوکار ویژه برای پرداخت پول به ایران پس از اجرایی شدن تحریم‌های واشنگتن ایجاد شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید