واکنش رسانه‌های اسرائیل به تهدید حسین سلامی

کدخبر: ۲۴۳۰۸۲
اقتصادنیوز؛ رسانه‌های خارجی، بخصوص اسرائیلی، به هشدار مقام بلندپایه نظامی ایرانی به نخست‌وزیر اسرائیل توجه کردند.
واکنش رسانه‌های اسرائیل به تهدید حسین سلامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو؛ دیروز سردار حسین سلامی در رزمایش اقتدار بسیجیان شهر اصفهان در میدان امام علی (ع) به اسرائیل هشدار داد:" رژیم صهیونیستی هیچ یک از عناصر یک کشور و حکومت را در اختیار ندارد و در تراز تهدید ما نیست، حزب‌الله برای در هم پیچیدن آن کافی است؛ به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنم که شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند چراکه به زودی هیچ راهی جز به دریا گریختن ندارد". 

این هشدار به سرعت در رسانه‌های بین المللی و اسرائیلی منعکس شد. 

وبگاه اسرائیلی عاروتص شوع، با اشاره به اظهارات سردار سلامی، نوشت:" ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و مخالفت با دولت یهودی، از سال ۱۹۷۹، عقیده اصلی حکومت آن بوده است. مقامات ایرانی، از جمله سلامی، مکررا اسرائیل را تهدید می‌کنند". 

شبکه اسرائیلی آی ۲۴ نیز نوشت:" سپاه ایران هشدار داد که نتانیاهو به فرار به سمت دریا مجبور خواهد شد". این شبکه در ادامه افزود مقامات ایران مرتبا هشدار می‌دهند اسرائیل بزودی از بین خواهد رفت. 

وبگاه اسرائیلی المصدرنیوز اینگونه به اظهارات سلامی واکنش نشان داد:" فرمانده سپاه می‌گوید نتانیاهو به فرار به سمت دریا مجبور خواهد شد و باید شنا کردن را تمرین کند. سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه، در یک پیام آتشین به تل آویو، به اسرائیل هشدار داد". 

وبگاه تایمزآو اسرائیل، پس از نقل اظهارات سردار سلامی، این اظهارات را منعکس‌کننده تهدیدات مکرر دشمنان اسرائیل برای انداختن آن به دریا دانست. 

این وبگاه افزود:" روز دوشنبه، سپاه شش موشک بالستیکی به گروه‌های تروریستی در شرق سوریه شلیک کرد که روی آن‌ها شعار مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود". 

روزنامه اکسپرس، هشدار ایران را "ویرانگر" توصیف کرد و نوشت:" ایران به اسرائیل یک تهدید ویرانگر صادر کرد و به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیام داد که شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند". 

مجله نیوزویک نوشت:" ژنرال ایرانی می‌گوید اسرائیل ممکن است هرگز پیروز نشود. بنابراین، در مقابل، نخست وزیر باید شنا کردن را تمرین کند". 

این مجله با اشاره به تنش‌ها و خصومت دیرینه تهران و تل‌آویو، افزود:" یکی از بلندپایه‌ترین مقامات نظامی ایران تهدید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، را به فرار به سوی دریا مجبور کند". 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید