عضو فراکسیون امید:

عدم تصویب لایحه CFT تکمیل خواسته ترامپ برای فشار بر ایران است

کدخبر: ۲۴۳۰۸۴
اقتصادنیوز؛ بهرام پارسایی، عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر ضرورت تصویب لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) گفت: عدم تعیین تکلیف این لایحه می‌تواند تکمیل کننده خواسته ترامپ برای افزایش فشار به ایران باشد.
عدم تصویب لایحه CFT تکمیل خواسته ترامپ برای فشار بر ایران است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ بهرام پارسایی در خصوص ضرورت تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تروریسم (CFT)، گفت: چند روز گذشته بانک ملی چین مهمترین شریک استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، بانک‌ها ما را در صدر ریسک‌ پذیرترین بانک‌های دنیا قرار داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که لایحه CFT تصویب نشود لطمه اقتصادی بهمراتب بیشتر از تحریم‌ها به کشور وارد می‌شود. عدم تعیین تکلیف این لایحه می‌تواند تکمیل کننده خواسته ترامپ برای افزایش فشار به ایران باشد.

وی افزود: امیدواریم این لایحه هفته آتی تصویب شود زیرا در غیر این صورت مراودات بانکی کشورهای دوست و نزدیک به جمهوری اسلامی هم تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و نسبت به کاهش مراودات با ایران اقدام می‌کنند.

پارسایی معتقد است: با توجه به شروط هشت گانه‌ای که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای اجرای این لایحه قید کرده است، هیچ نگرانی نباید داشته باشیم زیرا به موجب شروط مطرح ایران در مقاطع مختلف می‌تواند نظر خود را اعلام کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رای گذاشته شده و با اجماع در مجمع عمومی پذیرفته شده است، لذا کشورهای دیگر به این کنوانسیون ملحق شدند و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با الحاق به کنوانسیون می‌تواند از فواید آن بهره‌مند شود.

شک و تردیدی در تصویب CFT وجود ندارد

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: فراکسیون هنوز جلسه‌ای پیرامون CFT برگزار نکرده و نظر واحدی را اعلام نکرده است اما در ضرورت تصویب لایحه لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تروریسم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید