استاندار مازندران اعلام کرد:

بارندگی بی‌سابقه در 150 سال اخیر

کدخبر: ۲۴۳۳۷۸
استاندار مازندران گفت: بارندگی نسبت به دوره تناوبی یعنی ۱۵۰ سال قبل قابل مقایسه نبوده و حجم آب خیلی بالا بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد اسلامی عصر امروز بعد از بازدید از خسارات سیل در تنکابن، اظهار کرد: بارندگی نسبت به دوره تناوبی یعنی ۱۵۰ سال قبل قابل مقایسه نبوده و حجم آب خیلی بالا بوده است.

وی افزود: در مازندران تلفات انسانی به‌‌دلیل جریان سیل به‌جز همان پنج موردی که به‌دلیل اتفاق و غفلت بوده تلفاتی نداشتیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از مسائل حائز اهمیت این است که مسیل‌ها، سردهنه‌ها و رودخانه‌های استان باید به‌صورت مرتب لایروبی شده و مسیرها باز شود، افزود: به‌دلیل مداخله و تداخل‌های مدیریتی در دوره گذشته این اقدامات به‌طریقی به تاخیر انداخته و یا به اندازه کافی صورت نگرفته است که امروزه به‌عنوان اقدام عملی ویژه در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی تصریح کرد: گام نخست در زمینه بحران بحث امداد و نجات است تا مردم کمتر آسیب ببینند و در مرحله بعد تاسیسات زیربنایی آسیب‌دیده باید احیا شوند.

وی یادآور شد: برخی از روستاها با مشکل قطعی آب، برق و گاز مواجه شوند که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

استاندار مازندران اظهار کرد: همچنین راه‌ها و پل‌های استان دچار مشکل شدند به‌عنوان نمونه پل کمربندی نوشهر باید قابل ترمیم نبوده و باید پل جدیدی احداث شود.

اسلامی ادامه داد: در شهرهای رامسر و تنکابن و سایر شهرها با مشکل خرابی پل‌ها مواجه شدیم که باید نسبت به ترمیم آن اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان خسارت خانه به خانه توسط بنیاد مسکن در حال بررسی است که با برآورد دولت برای حمایت از مردم آسیب‌دیده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید