کیهان برای رد CFT از شورای نگهبان قطع امید کرد

کدخبر: ۲۴۳۶۷۷
اقتصادنیوز: تیتر امروز کیهان نشان می‌دهد FATF را تصویب و تأیید شده می‌دانند و مانند عزت‌الله ضرغامی به شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت امید ندارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران، تیتر امروز کیهان این است: آن از برجام، این هم از FATF/ بهانه بعدی چیست؟

این تیتر یعنی CTF را مانند برجام تمام شده و تصویب شده و نهایی شده می دانند و حالا با اتکا به آن باید به انتظارات دامن بزنند و مثلا بگویند مگر FATF تصویب نشد؟ پس چرا مشکلات حل نشد؟

این در حالی است که جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز یکشنبه 15 مهر 1397 و در جریان بررسی لایحه CTF گفته بود: «نه من نه آقای رییس جمهور تضمین نمی‌دهیم که اگر CTF تصویب شود همه مشکلات حل می شود. اما تضمین می دهم اگر CTF تصویب نشود بهانه آمریکا برای مشکل آفرینی بیشتر می شود.»

با این که روشن بود اراده نظام بر این تعلق گرفته که در کارزار سیاسی و اقتصادی و تبلیغاتی با تحریم های ایالات متحده پیش شرط های اروپا محقق شود تا امکان استفاده از سوییفت اروپایی در فردای تشدید تحریم های ترامپ فراهم آید رسانه هاینزدیک به مواضع سیاسی جبهه پایداری در یک هفته منتهی به روز بررسی لایحه تا توانستند علیه ب نوشتند و تیتر زدند اما با مدیریت لاریجانی و همکاری اصلاح طلبان و نمایندگان امید و مستقلین و در مجموع با 143 رأی این لایحه تصویب شد.

هر چند بعدتر کسانی مانند ضرغامی امید داشتند شورای نگهبان مانع بگذارد اما چند روز مانده به ضرب الاجل گروه ویژه اقدام مالی معلوم است که از تأیید نهایی خواهد گذاشت و تیتر امروز کیهان نیز نشان می دهد تأیید و تصویب نهایی را پذیرفته اند و از امروز خط تبلیغاتی را عوض می کنند و مثلا می نویسند مگر FATF تصویب نشد پس چرا پوشک ارزان نشد؟ مگر CTF تصویب نشد پس چرا قیمت گوجه فرنگی پایین نیامد؟ 

در حالی که بدون تصویبCTF امکان هیچ مبادله پولی و بانکی با اروپا نبود و برای این تصویب شد که خفه نشویم.

این احتمال را هم می توان مطرح کرد که کیهان پس از دریافت تذکرات جدی پرونده FATF را بسته و به روش همیشگی سراغ انتظارات رفته است. آن بود برجام؟ این بود FATF؟ این بود CTF؟.....

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید