ساخت لودر بدون راننده (خودران) +تصاویر

کدخبر: ۲۴۳۷۶۷
اقتصاد نیوز:خودروهای بدون راننده مدتی است که وارد زندگی ما شده اند. یک شرکت خودروسازی لودری طراحی کرده است که بدون راننده کنترل می‌شود.
ساخت لودر بدون راننده (خودران) +تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، خودروهای بدون سرنشین مدتی است که به دنیای وسایل‌نقلیه قدم گذاشته اند. آن‌ها با کمک تکنولوژی که استفاده می‌کنند می‌توانند بدون نیاز به راننده مسیر خود را پیدا کنند. این تکنولوژی مدت زمان زیادی نیست که وارد دنیای خودروسازی شده است اما هر روز در حال پیشرفت هر چه بیشتر است.

خودروهای بدون سرنشین با قابلیت‌‌ها و توانایی‌های متفاوت وارد زندگی ما شده اند. اما تا به حال خودروی سنگینی که بدون راننده کنترل می‌شود را ندیده ایم. یک شرکت خودروسازی به تازگی توانسته است خودرویی طراحی کند که برای کار در معادن به کار می‌رود و قابلیت جذاب این خودروی سنگین این است که بدون راننده کنترل می‌شود. این لودر در یک مارپیچ شیشه‌ای مورد آزمایش قرار گرفته و تا این جای کار از آن سربلند بیرون آمده است. سیستم اصلی کنترل این خودرو برخلاف دیگر خودروهای بدون راننده، با لیزر است. زیرا GPS در زیر زمین، مکانی که قرار است این لودر در آن کار کند، غیرفعال است. البته این لودر از چند سنسور دیگر و ژیروسکوپ نیز برای مسیریابی استفاده می‌کند.

جونی کمپنن، مهندس ارشد سیستم های اتوماسیون در معدن شن و ماسه می‌گوید: " مزایای سیستم های خودمختار این است که ما می‌توانیم مردم را از محیط زیر زمینی، که می‌تواند خطرناک باشد، به اتاق های کنترل شده بر روی زمین، منتقل کنیم. با این کار آسیب‌های زیر زمینی نخواهند دید. "

این خودرو مسیر جدیدی در تکنولوژی خودروهای خودمختار باز کرده است. با این تکنولوژی کار کردن در معدن که یکی از سخت‌ترین شغل‌های تاریخ است می‌تواند جای خودش را بین کارهای کم‌خطر پیدا کند. به همین دلیل است که علم برای راحتی انسان پیشرفت می‌کند. در ادامه چند عکس ازین لودر بدون راننده را مشاهده می‌کنید:

لودر بدون راننده، دستاور جدید صنعت خودروسازی + تصاویر

لودر بدون راننده، دستاور جدید صنعت خودروسازی + تصاویر

لودر بدون راننده، دستاور جدید صنعت خودروسازی + تصاویر

لودر بدون راننده، دستاور جدید صنعت خودروسازی + تصاویر

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید